בקצרה:
  • סאנגיונג תציג בקרוב גרסה חשמלית לטורס
  • מערכת ההנעה תגיע מהקוראנדו-e
  • שיווק בישראל - במחצית השניה של 2023
החייאה בחשמל: סאנגיונג, יצרנית קטנה המתמקדת ברכבי פנאי ושטח, מנסה לחזור לחיים לאחר שנרכשה על ידי קונצרן התעשיה הקוריאני KG. כעת היא מפרסמת תמונות ראשונות של גרסה חשמלית לרכב הפנאי טורס EVX, לקראת חשיפה הרשמית שתתקיים בסוף החודש בסיאול. לדברי היבואנית, הרכב צפוי לנחות אצלנו עוד השנה.
נתונים טכניים טרם פורסמו, אך סביר להניח שמערכת ההנעה תגיע מהקוראנדו-e. עם מנוע חשמלי המעביר 190 כ"ס לגלגלים הקדמיים וניזון ממצברי 61.5 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של כ-340 ק"מ. יתכן וסאנגיונג ישווקו אותו גם בגרסה כפולת הנעה, עם מנוע חשמלי נוסף מאחור שעשוי להעניק לו יכולת שטח קלה.
מה עוד צריך לדעת: לגרסה החשמלית חזית בעיצוב שונה מהטורס בנזין, עם יחידות תאורה קדמיות צרות יותר ותאורת יום שונה. יש גם פגוש קדמי אחר עם פנסי ערפל שממוקמים נמוך יותר ומגן גחון צנוע, לצד חישוקים חדשים. סביבת הנהג כוללת סידור שונה למסכים הסמוכים אחד לשני.
מה אנחנו חושבים: סאנגיונג הוא מותג עם אופי וזהות, כזה שמתעקש כבר שנים על יכולת שטח אמיתית ברבים מהדגמים ובניגוד לאופנה הרווחת. קשיים כלכליים שליוו אותו בשנים האחרונות השפיעו על קצב פיתוח הדגמים ועל הטכנולוגיות שהוצגו (ובעיקר על אלו שלא). הבעלים החדשים צפויים אמנם להזרים תקציב שנדרש כדי להפיח רוח חדשה במותג, אבל צריך לקחת בחשבון שהטורס פותח עוד בתקופות הקשות של היצרנית - כך שסביר להניח שטכנולוגיות חדשות ומרשימות, יופיעו אם בכלל רק בעתיד.