בקצרה:
  • טויוטה מציגה בתאילנד גרסת GR להיילקס
  • עם מראה וסביבת נהג קרביים אך מנוע ללא שינוי
  • בינתיים לא תשווק בשאר העולם, אבל יש תכניות
טנדר מירוץ: גרסאות קצה כוחניות וקרביות לטנדרים בסגנון מירוצי שטח הפכו בשנים האחרונות לאופנתיות במיוחד. פורד הייתה ראשונה להשביח את היכולת של ה-F150 הפופלארי שלה (39 שנים הרכב הנמכר ביותר בארה"ב) עם ראפטור לפני עשור. היצע אותו הרחיבה אגב גם לטנדר הקטן יותר ריינג'ר. שברולט וקרייזלר חיקו את פורד וכעת מציגה גם טויוטה גרסה דומה להיילקס, הטנדר הנמכר ביותר בכל מקום שהוא לא צפון אמריקה, בינתיים עבור השוק התאילנדי בלבד.
מראה קרבי: ההיילקס GR, על שם חטיבת הביצועים והמרוצים של טויוטה (GAZOO Racing), הוא חלק ממהלך אותו מבצעת היצרנית היפנית בשנים האחרונות - רמות אבזור בעלות סממני עיצוב ספורטיביים, המקבילה לחבילות העיצוב M-ספורט בב.מ.וו, S-ליין באודי או AMG-ליין במרצדס, כפי שעשתה עם הקורולה GR-ספורט ששווקה כאן לתקופה קצרה.
השינויים העיצוביים כוללים סבכה שונה, בתי גלגלים בצבע זהה למרכב וחישוקי "18 מושחרים בעיצוב ייחודי מעבר לשלל מדבקות אקשן. בתא הנוסעים יש מושבים בעלי תמיכה משופרת, הגה עם פס מרכוז בחלקו העליון ומנופי שליטה ידנית בהילוכים ותגי GR במקומות שונים, כולל על מתג ההנעה.
המנוע ללא שינוי: היילקס GR מצויד באותו מנוע טורבו-דיזל (2.8 ליטר, 204 כ"ס) ואותה תיבת הילוכים (שישה אוטומטית) של הדגם הרגיל, וגם מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי – אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח עם אפשרות לנעילת דיפרנציאל אחורית. טויוטה מציינת כי בולמי הזעזועים שודרגו על מנת לשפר את יכולת הספיגה, אבל לפחות בתמונות נראה כי הם דומים למדי לאלו בהם מצוידת הגרסה הרגילה.
מה אנחנו חושבים: אם תשאלו אותנו, מראה ספורטיבי לא ממש מתאים לטנדר עבודה, ודאי לא במקרה של פועל חסון כמו היילקס. אבל גרסה זו עשויה להיות רמז לבאות, וכפי שמדווחים אתרי חדשות באוסטרליה, טויוטה המשקיעה כיום משאבים רבים בחטיבת GR תציג בקרוב גרסת קצה "אמיתית" להיילקס. עם מנוע חזק יותר והשבחה רצינית של מערכות המיתלים. זו עשויה להיות הדבר הקרוב ביותר לטנדר המרוצים המועטר של נאסר אל עטייה מהדקאר. אנחנו בעד, ושתגיע ארצה, גם.