בקצרה:
  • ג'יפ מציגה בפסטיבל השנתי במואב קונספטים יוצאי דופן
  • רנגלר עם הנעה חשמלית או בנזין V8 קלאסי
  • וגם הומאז' לצ'ירוקי וגרסת מסעות שטח לוואגוניר
פסטיבל השטח: "איסטר ג'יפ ספארי" נחשב לאחד מאירועי השטח הגדולים בעולם שמושך אליו אלפי בעלי רכבי שטח מתוצרת ג'יפ לעיירה מואב שבמדינת יוטה. יצרנית רכבי השטח וחברת השיפורים הרשמית שלה, מופאר (Mopar) ניצלו את האירוע כדי להציג אבות טיפוס לרכבי השטח המוכרים, חלקם אף עשויים להגיע לייצור סדרתי בעתיד.
חשמל טייק 3: המגנטו 3.0 הוא גרסה עדכנית לקונספט חשמלי לג'יפ רנגלר. מערכת ההנעה משלבת מנוע חשמלי (650 כ"ס) המחובר באופן ייחודי לתיבת שישה הילוכים ידנית, אבל הוא חסכוני יותר בצריכת החשמל ולכן מאפשר טווח נסיעה גדול ב-20%. נוספה גם מערכת בלימה רגנרטיבית המאפשרת נהיגה בדוושה אחת ומאפשרת כך לייצר בלימת מנוע אפקטיבית גם לירידות תלולות.
5 צפייה בגלריה
ג'יפ רנגלר מגנטו
ג'יפ רנגלר מגנטו
ג'יפ רנגלר מגנטו 3.0
גם הסרנים שונו והם מתוצרת דיינאטראק (60 מלפנים, 80 מאחור) עם יחס העברה סופי קצר יותר (5.38). המיתלים שודרגו ומספקים הגבהה של כ-7.6 ס"מ המאפשרת התקנת צמיגי שטח ענקיים ("40) של מקסיס MT על חישוקי "20 עם מנגנון נעילה (ביד-לוק) כנגד פריקה בנסיעה בלחץ אוויר נמוך.
על בנזין טהור: הסקרמבלר 392 הוא קונספט המהווה הומאז' ל-CJ8 סקרמבלר מתחילת שנות השמונים, שהיה למעשה גרסת טנדר ראשונה לרכב השטח המפורסם. חלקי המרכב של אב הטיפוס עשויים קרבון עם שמשה קדמית המוסטת לאחור (12 מעלות) ללא דלתות צד ועם קורה B המשתפלת בחדות לאחור. דלת תא המטען מגיעה מהגלדיאטור.
5 צפייה בגלריה
ג'יפ רנגלר סקרמבלר
ג'יפ רנגלר סקרמבלר
ג'יפ סקרמבלר 392
המנוע בגרסה המודרנית מגיע מהרנגלר 392 – V8 בנפח 6.4 ליטר עם 470 כ"ס ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. חידוש מעניין שג'יפ מציגה כאן הם מערכת מיתלי אוויר (של חברת Accuair) המאפשרת שינויי מרווח הגחון (10 ס"מ) וניתן להפעיל אותה גם מרחוק באמצעות הטלפון הנייד.
מראה קלאסי, הנעה מודרנית: הצ'ירוקי 4xe הוא קונספט המשלב בין המרכב הקלאסי של הדור הראשון (SJ) משנות השביעים על בסיס שלדה, מכלולים ומערכת הנעה של רנגלר רוביקון 4xe העדכני. השינויים העיצוביים כוללים סבכה שונה, בתי גלגלים מובלטים בעוד הרנגלר תורם לו גם יחידות תאורה קדמיות ופגוש קדמי עם כננת. גם עיצוב הפנים מגיע מהרנגלר, אבל הדלתות נאמנות למקור עם מנגנון פתיחה ידנית לחלונות.
5 צפייה בגלריה
ג'יפ צ'ירוקי
ג'יפ צ'ירוקי
ג'יפ צ'ירוקי SJ
כאמור מערכת ההנעה היא ההיברידית נטענת, המשלבת בין מנוע בנזין מוגדש, עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (272 כ"ס), יחד עם שני מנועים חשמליים (62 כ"ס ו-145 כ"ס) ו-380 כ"ס בסך הכל. החיבור הוא לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה עם הילוך כוח קצר (1:4). על הקשר לקרקע אחראים צמיגי שטח גדולים ("37) של BFG MT.
מיטבי לכת: הקונספט על בסיס הגרנד וואגוניר, דגם המתחרה בקאדילק אסקלייד ולינקולן נוויגייטור, משדרג את רכב הפנאי הענק לטיולי שטח. על הגג מוצב אוהל לזוג של חברת RedTail העשוי מקרבון ולכן קל משקל, עם מנגנון חכם המאפשר פתיחה ב-10 שניות וכולל גם מערכת מיזוג וחימום. מתא הנוסעים הוסרו שורות המושבים האחוריות מה שמאפשר יצירת חלל שינה או מנוחה נוסף.
לטובת שיפור יכולת השטח הוא מצוייד בצמיגי שטח גדולים ("35) של BFG MT על חישוקי "18 (של Fuel) המאפשרים הגבהת הגחון (3.8+ ס"מ) ושיפור זוויות הגישה-נטישה ולפגוש הקדמי נוספו גופי תאורה וכננת (Warn) לחילוץ עצמי. מערכת ההנעה נותרה כמו בגרסה הרגילה, עם מנוע "הוריקן", בנזין כפול מגדשים עם שישה צילינדרים בנפח 3 ליטר, המפיק 510 כ"ס. החיבור הוא לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה עם הילוך כוח.