בקצרה:
  • יבואנית קיה משדרגת את הספורטאז' הבסיסי
  • מוסיפה אבזור נוחות, ללא בקרת שיוט אדפטיבית
  • גם המחיר עלה, בין 10,000 ל-20 אלף שקל
אבזור חדש, מנוע ישן: רמות האבזור החדשות בספורטאז' יוצעו רק עם מנוע בנזין 2.0 ליטר אטמוספרי הוותיק (156 כ"ס), ומעלות בכך את היצע הגרסאות ללא פחות מעשר. גרסת "טופ" מוסיפה ריפוד עור משולב בד, לצד חלון שמש במחיר של 175 אלף שקל, גבוה ב-10,000 שקל מה"אורבן" הבסיסי וזול ב-5,000 שקל בלבד מהגרסה עם מנוע בנזין מוגדש מודרני וחזק משמעותית (1.6 ליטר, 180 כ"ס).
גרסת פרימיום (185 אלף שקל) מוסיפה גם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), ריפודי עור מלאים, מושבים קדמיים עם חימום קירור וכיוון חשמלי משטח טעינה אלחוטי, חשוקים גדולים יותר ("18 לעומת "17). מערכות הבטיחות בה נרחבות יותר לרבות בלימה אוטונומית גם לתנועה חוצה ובקרת שיוט אדפטיבית. נזכיר כי תוספת האבזור כוללת את הרשימה המצויה כבר בגרסת הבסיס "אורבן" הבסיסית (ב-165 שקל), לרבות מסך מגע ("12.3) ומפתח חכם עם הנעה מרחוק.

מה אנחנו חושבים: יבואני הרכב נוטים להניח שלקוחות שמסתפקים במנועים החלשים יותר יסתדרו גם עם רשימת אבזור מצומצמת. אבל הגיע הזמן לנתק את הקשר בין השניים, במיוחד מכיוון שמרבית הלקוחות גם כך מבלים זמן רב בפקקים ואבזור נוחות חשוב להם לעיתים יותר ממערכת הנעה מודרנית. ובהקשר זה, הגיע הזמן שיבואנית קיה תהפוך את מפרט הבטיחות המורחב לציוד תקני כבר בגרסת הבסיס. ולמרות כל האמור, עם פער מחיר צנוע כל כך מגרסת הבנזין המוגדשת העדיפה מכל בחינה, לא ברור מדוע מישהו יעדיף את מנוע הבנזין המיושן. אלא אם גם כאן יש קריצה ללקוחות מוסדיים.