בקצרה:
  • סובארו XV זוכה למתיחת פנים שניה במספר
  • העיצוב עודכן קלות, מערכות הבטיחות שופרו
  • השיווק בישראל יפתח רק בסוף 2023
בתעשיית הרכב מקובל להגדיר את אורך החיים הממוצע של דגם בין 6 ל-9 שנים, עם שתי מתיחות פנים בין דגם ישן לאחד שהוא חדש לחלוטין. יצרניות קטנות יחסית עם תקציבי פיתוח צנועים יותר, 'מותחות' את חייו של דגם ולעיתים מוסיפות מתיחות פנים בין לבין. סובארו היא אחת מהן, וה-XV המוכר, להיט המכירות שלה בשנים האחרונות, עבר כעת מתיחת פנים שניה ויאמץ מעתה בכל העולם את הכינוי האמריקאי "קרוסטראק".
העדכון הפעם משמעותי יותר מקודמו, אך אל תצפו לשינויים מהותיים במראה או ביחידת ההנעה הוותיקה. בחזית יש כעת יחידות תאורה צרות יותר הכוללות לראשונה תאורת לד עוקבת פניה, בעוד שהסבכה הקדמית הוגדלה וכעת היא טרפזית. גם לפגוש עיצוב חדש, עם מסגרת שחורה ומאסיבית לפנסי הערפל ושוליים מורחבים לצמצום הפגיעה בהולכי רגל. עוד במאפיינים הוויזואליים: קשתות מוגדלות לבתי הגלגלים ויחידות תאורה בעיצוב מחודש - דומה לזה של הפורסטר - מאחור, עם שמשה צרה יותר מעל ופגוש חדש.
בתא הנוסעים יש מסך מולטימדיה אנכי בגודל "11.6, זהה למסך של האאוטבק. הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש וזכתה לתאי אחסון גדולים יותר. בסובארו מדווחים כי גם ספי הדלתות עוצבו מחדש ופניהם מחוספסים למניעת החלקה וכדי "לאפשר טיפוס קל יותר לטובת העמסת ציוד על הגג". המושבים הקדמיים חודשו ומציעים לדברי היצרנית תמיכת מותניים משופרת, ומעתה יחוברו ישירות לגוף הרכב ללא תושבת נפרדת למסילה, במטרה לצמצם מעבר של רעידות מרכב לנהג והנוסע.
לדברי היצרנית, בניית המרכב תתבצע בשיטה שונה עם מסגרת אחידה לגוף הרכב, חיבורי מתלים מוקשחים והדבקה נפרדת של לוחות המתכת באמצעות חומרי הדבקה חזקים מבעבר, כל זאת במטרה לצמצם רעידות ורעשים ולאפשר נסיעה חלקה יותר.
מערכת הבטיחות EyeSight המוכרת מצרפת מצלמה שלישית עם זווית צילום רחבה, שתאפשר לדברי סובארו זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי בשלב מוקדם יותר ובמהירות נמוכה מבעבר. גם זווית הצילום של צמד המצלמות הותיקות הורחבה, ותוכנת זיהוי התמונות שופרה כך שתזהה עצמים במרחק גדול מבעבר. עדשות המצלמה זכו לשכבת מיגון נוספת, על מנת למזער את הנזק שיגרם להן בעת תאונה.