בקצרה:
  • שברולט קורבט כבר לא רק עם מנוע בנזין עצום
  • למנוע הנוכחי תצטרף ב-2023 היברידית, אחר כך חשמלית
  • שיווק מקומי של גרסת הבנזין נדחה, אך צפוי בקרוב
לחשמל את האייקון: הקורבט תחגוג בשנה הבאה 70 שנים להיווסדה, ובכך תהפוך לא רק לאחת המכוניות המפורסמות בהיסטוריה, אלא גם אחד משמות הדגם הוותיקים ביותר כיום. וכעת מפרסמת היצרנית האמריקאית כי תציע כבר בתחילת שנה הבאה גרסה היברידית לקורבט C8 העדכנית, ובעתיד גם מערכת הנעה חשמלית מלאה.
מה אנחנו יודעים: ג'נרל מוטורס משחררת וידאו של אב-טיפוס בניסוי נהיגה בתנאי חורף, מבלי להוסיף אפילו בדל מידע. כן מעדכנת כי אב הטיפוס הוא בגרסה היברידית, השומרת על קווי המראה של ה-C8 לרבות כונסי אוויר גדולים בצד וצינורות פליטה מאחור. מה שמעיד כי היא מצוידת במנוע בנזין - V8 בתצורה מרכזית המחובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד. עוד לא ברור האם תהיה זו יחידה בנפח 6.2 ליטר מהסטינגריי הרגילה (495 כ"ס) או מנוע 5.5 ליטר (670 כ"ס) מה-ZO6 הקיצונית.
עוד ניתן להבחין בקטעי הזינוק על המצע הלבן והחלקלק כי ההנעה מגיעה גם לגלגלים הקדמיים, ככל הנראה באמצעות מנוע חשמלי המחובר אליהם ישירות, סידור המקובל גם בדגמי על היברידיים כמו פרארי SF90. בכך היא תהיה קורבט ראשונה עם הנעה כפולה, ונתון זינוק ל-100 קמ"ש שעשוי לעמוד על קצת יותר מ-2.5 שניות.
מה אנחנו חושבים: ג'נרל מוטורס הייתה אומנם החלוצה מבין היצרניות האמריקאיות עם מערכות הנעה חשמליות, למשל ה-EV1 הניסיונית מאמצע שנות ה-90, והוולט, ספארק EV ובולט שהגיעו אחריה. אבל כיום היא מוצאת עצמה מאחור מבחינת מערכות חשמליות מודרניות, בעיקר מול היריבה הגדולה פורד.
יש אומנם תוכניות גדולות לחשמול כולל של המותגים לרבות קדילאק, האמר וגם שברולט עם גרסאות נקיות מזיהום לסילברדו ולאקווינוקס. אבל לחשמל אייקון מוטורי כמו קורבט היא משימה קשה הרבה יותר.
באירוע השקת ה-C8 ראינו אמנם מספר כלי רכב עם ניסויים (מוקדמים) ביחידות הנעה שונות, אך כיצד אלה משתלבות במכונית הספורט המרשימה נוכל לדעת רק בעתיד. בכל מקרה, בעיה אחת אפשרית אין לקורבט - הפלטפורמה החדשה של ה-C8 מסוגלת לטפל בהרבה יותר מ-500 הכ"ס הצנועים יחסית שיש לה כעת.