בקצרה:
  • "פאנג צ'אנג באו" יהיה תת מותג חמישי ל-BYD
  • הדגם הראשון יהיה פנאי שטח עם הנעה מחושמלת
  • עוד לא ברור האם ישווק גם למערב
מתרחבים: יצרנית הענק הסינית BYD מכריזה על הקמת תת-מותג חדש בשם "פאנג צ'אנג באו". מדובר בתת-מותג חמישי ליצרנית, שיצטרף ל"דינאסטי" שאליו משתייכים דגמי אטו3, טאנג והאן המשווקים כאן, "אושן" עם הדולפין והסיל שינחתו כאן בקרוב, "דנזה" היוקרתי ו"יאנגוואנג" המוקצן הכולל את רכב השטח U8 ומכונית העל U9.
השם פאנג צ'אנג באו הוא שילוב של המילים (בסינית) "נוסחה" ו"נמר", מה שלדברי היצרנית מבטא שילוב בין "מערכת רציונלית של חוקים", לבין "רבגוניות פרועה". וגם אם הפרשנות מעט ערטילאית, השם הסיני עשוי ללמד על היתכנות נמוכה לשיווק הדגמים באירופה ובישראל. ב-BYD מצהירים כי המותג ישווק רכבים המונעים באנרגיה חדשה, כלומר חשמליים או היברידיים, ויציע מרכבי שטח ועד מכוניות ספורט.
היברידי שטח: הדגם הראשון של תת המותג החדש הוא רכב פנאי-שטח הנושא את שם הקוד SF. למרות שהתמונות שפורסמו הן של אב טיפוס עם מדבקות ההסוואה כמקובל בניסויי נהיגה, ניתן להבחין כי קו העיצוב רבוע וקשוח, עם גלגל חלופי התלוי על דלת תא המטען.
על פי דיווחים באתרי חדשות סיניים הממדים דומים לטויוטה לנד קרוזר, עם כ-5 מטר לאורך ו-2.8 מטר בבסיס הגלגלים. עוד פורסם שם כי מערכת ההנעה תהיה היברידית נטענת, עם שני מנועים חשמליים (680 כ"ס) המחוברים ישרות לגלגלים הסמוכים אליהם בעוד מנוע בנזין משמש כמאריך טווח.
ל-SF מתלים נפרדים בכל פינה, הנתמכים קפיצי סליל בעוד שעל הקשר לאספלט אחראים צמיגי כביש (Xross HT71) של גיטי הסינגפורית. בנוסף ניתן להבחין כי זוויות המרכב צנועות, עם מדרגות נמוכות בספי הדלתות המלמדות על יכולת עבירות מוגבלת.
מה אנחנו חושבים: הבחירה באסטרטגיה של ריבוי מותגים היא משהו שמאפיין כיום את ענקיות הרכב הסיניות, כשמלבד BYD גם צ'רי, SAIC וג'ילי נוקטות בגישה דומה. עבור הסינים מדובר בניסיון להצגת מפגן כוח דומה לזה של יצרניות מוכרות וותיקות הרבה יותר כמו פולקסווגן, GM או סטלנטיס.
ואחרי שהסינים ביססו עצמם בקטגוריות ליבה של שוק הרכב החשמלי, הם מנסים כעת לכוון לקטגוריית רכבי שטח עם הנעה חשמלית, בה עדיין אין נוכחות מסיבית של יצרניות מערביות. אם יצליחו בכך זה עשוי לאפשר להם להפוך מתעשייה עוקבת ומעתיקה לחלוצית ומובילה.