בקצרה:
  • משפחת ניסאן ג'וק גדלה עם גרסה היברידית
  • הביצועים וצריכת דלק שופרו, האבזור דומה
  • המחיר: 148 אלף שקל, התייקרות של 17 אלף שקל
חיזוק חשמלי: הגרסה ההיברידית של ניסאן ג'וק נוחתת כאן, תשעה חודשים לאחר השקתה העולמית. מערכת ההנעה דומה לזו בה מצויד רנו ארקנה, עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (94 כ"ס) ומנוע חשמלי (49 כ"ס) בהספק משולב של 143 כ"ס, 29 כ"ס יותר מהג'וק המשווק כאן כרגע עם מנוע שלושה צילינדרים מוגדש בנפח ליטר. תיבת ההילוכים כוללת ארבע יחסי העברה למנוע הבנזין ושניים למנוע החשמלי. המעבר בין ההילוכים מתבצע בעזרת מנוע חשמלי נוסף.
למרות משקל עצמי גבוה בכ-100 ק"ג, תוספת הכוח מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-10.1 שניות, שניה פחות מהג'וק בנזין. צריכת הדלק חסכונית ב-20% - 19.6 ק"מ לליטר. לדברי ניסאן, המנוע ההיברידי דומה מאוד באופי הפעולה שלו להנעה חשמלית מלאה, שכן הוא מסתמך בעיקר על המנוע החשמלי, בעוד מנוע הבנזין משולב בעיקר במהירויות גבוהות ולטובת הטענת המצברים. בנוסף הוא מצויד במערכת טעינה רגנרטיבית המאפשרת לצמצם את השימוש בדוושת הבלמים לצורך האטה, וטוענת את הסוללה.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני כמעט זהה לדגם הרגיל. בתא הנוסעים יש כעת ריפודים משולבי עור ונפח תא מטען צנוע ב-68 ליטר (354 ליטר). גם רשימת האבזור דומה וכוללת מסך מגע "8, בקרת אקלים דיגיטלי מפתח חכם וחישוקי "17, בעוד לגרסה הבכירה (ב-153 אלף שקל) חישוקי "19 וצביעה דו-גונית למרכב. מערך הבטיחות נותר צנוע ומסתפק בבלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב.
מה אנחנו חושבים: מערכות הנעה היברידיות זכו בשנים עברו לפופלריות אדירה, ודאי כשהן משולבות ברכב פנאי אופנתי. אבל כיום, לאחר ביטול הטבת המיסוי, תג המחיר של כל ההיברידיות זינק והן הפכו לעסקה פחות משתלמת. בין היתר מכיוון שפער המחיר גדול משמעותית מהחסכון שתשיגו באמצעות צריכת דלק נמוכה יותר. וגם מכיוון שבסביבת מחיר זו יש דגמים מודרניים משמעותית עם הנעה חשמלית מלאה. אז כן, עבור הלקוח מדובר בשדרוג לא מאוד משכנע אבל במצב השוק הנוכחי - וחשוב מכך, בהתחשב בתדמית המעולה שיש לג'וק אצלנו - ההצלחה המסחרית די מובטחת.