כמו אשתקד, גם השנה - הפקקים הבלתי אפשריים אינם מלמדים על הצערת צי הרכב המקומי או צמצום הפער מול מדינות אירופה בפרט והעולם המערבי בכלל. על כבישי ישראל יכולים לנוע 3,840,104 כלי רכב בעלי רישוי, מהם יותר מ-3.3 מיליון מוגדרים כפרטיים. ואכן, במהלך 2021 נרשם גידול מרשים של יותר מ-4% במספר כלי הרכב לעומת 2020, כל זאת הודות לתוספת של כ-151 אלף כלי רכב לצי הקיים.
במהלך השנה החולפת עלתה גם רמת המינוע, נתון המהווה אומדן לזמינות כלי רכב פרטי עבור האזרח, ל-406 כלי רכב בממוצע לכל 1,000 תושבים. אבל המספר הזה רק מוכיח את מעמדה של ישראל מבחינה מוטורית - הרחק מאחור. המצב לא היה גרוע כל כך אילו תושבי ישראל היו נהנים מתחבורה ציבורית ראויה, אך גם זו מדשדשת הרחק מאחור עם שירות גרוע.
במהלך 2021 נוספו לכבישי ישראל כ-405 אלף כלי רכב חדשים, מספר עצום שקבע בין היתר כי הגיל הממוצע של כלי הרכב בישראל עומד על 7.1 שנים, בעוד הגיל הממוצע של כלי רכב פרטיים עומד על 7 שנים בדיוק. אך יש לזכור כי אשתקד גם נגרעו ממצבת כלי הרכב המקומית יותר מ-254 אלף כלי רכב שונים ממגוון סיבות. החל בתאונות דרכים ועד תהליך גריטה. כך לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המתפרסמים היום (א').
על כבישי הארץ נוסעים כיום כמעט 300 אלף כלי רכב היברידיים, עלייה חדה של 34% לעומת 2020. זינוק חד הרבה יותר נרשם בכלי רכב חשמליים שמספרם כיום עומד על יותר מ-16 אלף (וגדל במהירות), פי 3.6 ממספרם בשנת 2020. כל הזינוק הזה רשומה בין היתר יצרנית הרכב החשמלי טסלה, שמכרה אשתקד - בשנתה הראשונה כאן - אלפי מכוניות. זאת יחד עם מותג MG הוותיק יותר ומספר יצרניות סיניות חדשות בשוק המקומי.
שנת 2021 התאפיינה גם במחסור שהלך וגבר בכלי רכב חדשים, ועובדה זו מתבטאת בזינוק של עשרות אחוזים במספר כלי הרכב שעברו בעלות במהלך השנה - כ-676 אלף מהם עברו מיד ליד, כ-577 אלף מהם פרטיים. לשם השווה, ב-2020 עברו "ידיים" רק מעט יותר מחצי מיליון כלי רכב, בדומה למספר של 2019.
על כבישי ישראל, נכון להיום, נעים 3.31 מיליון כלי רכב פרטיים, מהם 2.87 מיליון מונעים בבנזין, כ-200 אלף מונעים בדיזל, 300 אלף מהם מונעי שילוב זנין או דיזל וחשמל וכ-14 אלף מכוניות חשמליות נכון לסוף השנה החולפת. אליהם מצטרפות כ-300 אלף משאיות ומצטרפים כ-156 אלף כלים דו-גלגליים מונעים. ועוד כ-23 אלף אוטובוסים, ו-15 אלף "אוטובוסים זעירים" ויותר מ-21 אלף מוניות.