בקצרה:
  • ה-EQE היא חשמלית ייעודית שניה של מרצדס
  • עם 630 ק"מ בין טעינות, ותא נוסעים גדול מ-E קלאס
  • המחיר נחשף היום: מתחיל ב-500 אלף שקל
סלון חשמלי: מרצדס רתמו עצמם באיחור למהפכת החשמל, אבל הקצב בו הם מציגים דגמים חדשים יותר ממרשים. ה-EQE שמגיעה היום (ג') לאולם התצוגה של יצרנית היוקרה בהרצליה, היא כבר חשמלית חמישית במספר כאן. וגם דגם שני - אחרי ה-EQS - שמבוסס על פלטפורמת EVA הייעודית לרכב חשמלי.
העיצוב החיצוני שהושפע באופן קיצוני מהניסיון למקדם גרר נמוך ככל הניתן, דומה לספינת הדגל החשמלית של מרצדס. לרבות ידיות פתיחת דלתות נשלפות וחלונות צד נטולי מסגרת, הגם שממד אורך צנוע יותר אחראי לנתון גבוה במקצת - 0.22.
סביבת הנהג מזוהה אף היא וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע מרכזי ("12.8) כציוד תקני, בעוד ה"היפר מסך" הכולל סוללה מחוברת של לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מגע לנוסע ("12.3 כל אחד) ומסך מגע מרכזי ("17.7) לרוחב 141 ס"מ, יוצע רק כאופציה, בתוספת תשלום.
בהשוואה ל-E קלאס הרגילה היא ארוכה בסנטימטר בלבד (494.5 ס"מ) אך רחבה בלא פחות מ-11 ס"מ (196 ס"מ), גבוהה ב-5 ס"מ (151 ס"מ) ובעלת בסיס גלגלים עצום ביחס לקטגוריית הסלון, 18 ס"מ יותר מה-E ו-312 ס"מ בסך הכל. תא המטען לעומת זאת צנוע ב-110 ליטר (430 ליטר) מה-E קלאס, ובשונה מה-EQS הוא לא בתצורת חמש דלתות עם מפתח ענק.
מטולה-תל אביב-אילת ללא עצירות: מרצדס תשווק בשלב ראשון את גרסת ה-EQE350, עם מנוע חשמלי (292 כ"ס) שמחובר ישירות לגלגלים האחוריים וזינוק נינוח יחסית בעידן החשמלי של 6.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. מצברי 90.5 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של 630 ק"מ. טעינה מהירה (170DC) תאפשר להוסיף 250 ק"מ בתוך 15 דקות בלבד, או 80% סוללה בתוך 32 דקות. בהמשך השנה ינחתו כאן גם גרסאות AMG כפולות הנעה וחזקות יותר.
ה-EQE מצוידת כמו שאר החשמליות של היצרנית במערכת בלימה רגנרטיבית עם שליטה ידנית בעוצמה באמצעות מנופים מאחורי ההגה, או מצב "אוטומט" הנעזר ברדאר ומתאים את עוצמת הבלימה למצב התנועה. לגרסת הבסיס מיתלי פלדה רגילים, לבכירה מיתלי אוויר אדפטיביים והיגוי אחורי אקטיבי (10 מעלות) המקטין את קוטר הסיבוב בכמעט שני מטר (10.7 מטר) - פחות מ-A קלאס קומפקטית.
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור של גרסת הבסיס כוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "19, בעוד הגרסה הבכירה מוסיפה בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, מצלמות חניה היקפיות, תצוגת נתונים עלית במציאות רבודה לניווט, מערכת שמע 3D של בורמייסטר וחישוקי "21 בעבור 100 אלף שקל נוספים.
אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת, בעוד בגרסה הבכירה נוספות גם שמירת נתיב (כולל מעבר נתיב אוטומטי), בלימה אוטונומית גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי, ותאורה דיגיטלית עם 1.3 מיליון פיקסלים לכל פנס מלפנים.
מה אנחנו חושבים: עם ה-EQE מרצדס מבטיחה לשכפל את העליונות של ספינת הדגל החשמלית, רק בממדים קומפקטיים יותר ועם תג מחיר נגיש יותר. ועד שאודי וב.מ.וו יציגו גרסאות חשמליות לסדרה 5 ו-A6 היא גם תהנה מבלעדיות בקטגוריה.
חצי מיליון שקל כמחיר לגרסת הכניסה הם לא מעט כסף מצד אחד, אבל מצד שני זה רק 35 אלף שקל יותר ממחירה של E קלאס בסיסית. עבור לקוחות וותיקים של מכונית הסאלון של מרצדס זה עשוי להספיק כדי לשכנע אותם לנטוש את הבנזין או הדיזל. אותנו מעניינת השאלה עד כמה היא מביאה מיכולות ספינת הדגל החשמלית לממדים הקומפקטיים יותר ואת זה נדע רק לאחר שננהג בה.