בקצרה:
  • ה-XM יהיה דגם ייעודי ראשון לחטיבת הביצועים מאז ה-M1
  • על בסיס ה-X7 עם הנעה היברידית נטענת ו-750 כ"ס
  • יצור סדרתי בעוד כשנה, הגעה ארצה במהלך 2023
תגידו מזל טוב: חטיבת הביצועים M של ב.מ.וו, אחת מהמפורסמות ביותר בעולם, תחגוג בשנה הבאה יובל להקמתה. לציון האירוע היא חושפת את ה-XM, קונספט לדגם ייעודי ראשון שישווק רק תחת חטיבת הביצועים ולא כגרסה משודרגת לדגם קיים, מאז ה-M1 הייחודית מסוף שנות השבעים.
בשונה מ-M1 שהתבססה על פלטפורמה ייחודית עם מנוע מרכזי, במקרה של ה-XM יהיה זה ה-X7 הגדול שישמש לו בסיס. הייצור יתבצע במפעל הגדול ביותר של ב.מ.וו כיום בספרטנבורג, דרום קרוליינה.
ביצועים וחסכון: ה-XM יהיה דגם ראשון לקבל יחידת הנעה היברידית נטענת פרי פיתוח של חטיבת הביצועים, שבעתיד צפויה לשמש את הדור הבא של ה-M5. ההספק עומד על 750 כ"ס, המגיעים משילוב בין מנוע V8 בנזין כפול מגדשים למנוע חשמלי, מה שיהפוך אותו לדגם החזק ביותר שב.מ.וו ייצרה מעולם. החיבור יהיה לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם טווח הנסיעה נקי מזיהום של כ-80 ק"מ.
כבסיס כאמור ישמש ה-X7, אבל עם כיול שונה למתלי האוויר, בלמים והיגוי לרבות אקטיבי מאחור. בקונספט ב.מ.וו מציעה לראשונה אפשרות לשקעי טעינה משני צדי המרכב, סידור נוח משמעותית משקע בודד כיום.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני נראה דינמי ושרירי, משלב צורות גיאומטריות שונות עם סבכת כליות ענקית מלפנים, בעלת יחידת תאורה סביבה/ בפרופיל מראות צד המוכרות של M וחישוקי "23 ענקיים וכהומאז' ל-M1 בשתי הפינות העליונות של דלת תא המטען מוטבע הלוגו של ב.מ.וו ובפגוש האחורי צמד מפלטים בכל פינה, המוצבים אחד מעל השני.
גם עיצוב הפנים עדכני, משלב לוח מחוונים ומסך מגע היוצרים מראה אחיד ומאפשרים הפחתה של כמות המתגים, בעוד הקונסולה שבין המושבים הקדמיים מוצבת כך שהיא יוצרת הפרדה בין הנהג לנוסע שלצידו. ב.מ.וו גם תציע תאורת אווירה ייחודית, כולל בתקרה.
מה אנחנו חושבים: תעשיית הרכב צועדת במהירות שיא לחשמל ודווקא ב.מ.וו, שהייתה בעבר חלוצת היצרניות האירופאיות והניעה את המהפכה עם ה-i3, מוצאת עצמה משתרכת מאחור. בעיקר אם משווים אותה למתחרותיה הקלאסיות - אודי ומרצדס. שתי אלה מציעות כבר ארסנל מרשים וגדל במהירות של דגמים חשמליים מכל המינים והסוגים, כולל דגמי ביצועים, בזמן שהבווארים עדיין עושים רושם מהוסס.
ב.מ.וו תידרש לצעדים משמעותיים הרבה יותר מהצגת רכב פנאי נוסף, מעוצב ככל שהיה, אם היא מעוניינת לשרוד בתעשיית הרכב בעתיד. בניגוד למקובל עד לפני עשור, עם שמות מוכרים ויחסי כוחות ברורים, מהפיכת החשמל יצרה זירת קרב שונה לגמרי עם שחקנים חדשים אתגרים מורכבים משמעותית. ונראה לנו שב.מ.וו עדיין לא הפנימה את זה לגמרי.