בקצרה:
  • תת המותג היוקרתי החדש של ג'ילי, היברידי וחשמלי
  • צפוי להעלות לכביש שבעה דגמים תוך שנתיים
  • קבוצת יוניון על השיווק, מתחילת 2024
מתקפת דגמים: יצרנית הענק ג'ילי הכריזה במפתיע על תת-מותג חדש בשם גלאקסי, שיצטרף לסוללה המתארכת של יצרניות רכב שונות שבבעלותה. כמובן גאומטרי, וולוו, פולסטר ולינק אנד קו המשווקים כאן, אבל גם זיקר שצפויה להתחיל, פרוטון ולוטוס. בדומה לגיאומטרי, גם המותג החדש ישווק כאן באמצעות קבוצת יוניון. הדגם הראשון צפוי להיות רכב פנאי בשם L7, והוא אמור להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2024 לאחר שיקבל תקינה אירופית.
בסך הכל צפוי גלאקסי, המוגדר על ידי ג'ילי כמותג יוקרה, להשיק לא פחות משבעה דגמים חדשים בשנתיים הקרובות. ארבעה מהם היברידיים-נטענים המבוססים על גרסה חדשה של פלטפורמת CMA המוכרת מוולוו XC40 ומפולסטאר 2. שלושה נוספים יצוידו בהנעה חשמלית ויתבססו על פלטפורמה ייעודית.
מה עוד צריך לדעת: הדגם הראשון שינחת כאן - לאחר שיקבל תקינה אירופית - יהיה רכב פנאי היברידי-נטען בשם L7, עם יחידת הנעה חדשה בשם נורד ת'ור, המרמז על שורשיה הנורדים בוולוו. פרטים מלאים לא נחשפו, אך ג'ילי מצהירה כי יחידת ההנעה תשיג ניצולת תרמית גבוהה ולראשונה בתעשיה עם מערכת מחשוב לניהול אנרגיה "בחיזוי מראש".
לא ברור עדיין מה טיבה של טכנולוגיה זו, אך בשילוב עם תיבת שלושה הילוכים יעודית חדשה היא מבטיחה לשפר את צריכת הדלק ב-15% (לעומת מי, לא ברור) ולדאוג כך לנתון מוצהר של 19.1 ק"מ לליטר. באשר לביצועים, בג'ילי מבטיחים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש של 7.5 שניות ומהירות מירבית של 200 קמ"ש. בהמשך השנה יוצג גם דגם סדאן היברידי-נטען בשם L8 ואחד קטן יותר בשם L6. לקראת סוף השנה תיחשף גם חשמלית ראשונה בשם E8, שכרגע הוצגה כקונספט בשם "גלאקסי לייט".
טכנולגיות מחשוב ולווין: בג'ילי מבטיחים להציג גם מספר טכנולוגיות חדשות בדגמי המותג, בהן הגנה על מארז הסוללות שמשפרת את השרידות במקרה תאונה, מונעת אובדן תרמי של חשמל ומאפשרת את הארכת חיי הסוללה בכ-20%.
בנוסף תוצג מערכת הפעלה חדשה בשם 'גלאקסי N' המתבססת על שבב מרכזי מתוצרת קוואלקום, ומבטיחה את העלאת המערכת בתוך חצי שניה בלבד. עוד מצהירה ג'ילי על תקשורת מבוססת לווין שמאפשרת לזהות את מיקום הרכב ברמת דיוק של ס"מ בודד, ובכך לסייע ליכולת מיפוי שתאפשר "נהיגה חכמה" - ביטוי מעורפל שמדגיש את החשש מהצהרות על יכולת אוטונומית אמיתית. בתוך כשנתיים תשלים ג'ילי פריסה של 72 לוויינים בבעלותה המלאה, שיאפשרו תקשורת וזיהוי מיקום בכל נקודה ברחבי העולם.
מה אנחנו חושבים: אם מישהו עוד מזלזל ביצרני הרכב הסינים, כדאי שיתעורר ומהר. בשנתה הראשונה בישראל נכנסה ג'ילי לרשימת 10 המותגים הנמכרים ביותר כאן, כשהיא משווקת דגם אחד בלבד וסובלת ממלאי מוגבל. הנוכחות שלה כאן, ובאירופה בכלל, צפויה להתעצם משמעותית בשנים הקרובות - ותת המותג החדש גלאקסי הוא אחד הכלים המרכזיים בדרך להשגת יעדיה. נשמע מבטיח.