לפני כשנה וחצי החל מותג ג'נסיס, חטיבת היוקרה בקונצרן יונדאי-קיה, לפעול באירופה ובארץ. המותג שזכה עד אותו רגע להערכה בשוק הרכב הצפון אמריקאי אליו יועד במקור (וגם בסין וברוסיה וקוריאה שם שווק), הציג רשימת דגמים שאמורים היו לשכנע את רוכשי דגמי קטגוריית היוקרה להעדיף את תוצרת קוריאה על זו של יפן (לקסוס), ארה"ב (קדילאק) וכמובן גרמניה (אודי, ב.מ.וו, מרצדס). דגמים חשמליים, כך ג'נסיס אז, אמורים היו להשתלב בארסנל הקיים, עם דגמי סדאן ורכבי פנאי מהודרים.
1 צפייה בגלריה
ג'נסיס GV70e
ג'נסיס GV70e
ג'נסיס GV70e - לא חשמלי ייעודי, ובכל זאת
אף אחד לא האמין כי כשנה אחרי שיעלו כלי רכב ראשונים של המותג על כבישי היבשת הקלאסית, יעמוד אחוז הדגמים החשמליים הנמכרים מכלל ההיצע על בין 90 ל-95 אחוז. כך מדווח האוטומוטיב ניוז, כאשר ה-GV60 (אותו בחנו לאחרונה) ששיווקו החל זה עתה בישראל, אחראי ללא פחות מרבע מכלל המסירות באירופה בחודש מאי.
בסך הכל מצפים בג'נסיס שה-GV60 יהיה אחאי לכ-60% מכלל מכירות הדגמים החשמליים של המותג באירופה, בעוד ה-GV70 הגדול ממנו יתפוס נתח של כ-30%. ה-GV80 הגדול צפוי לתפוס את 10 האחוזים הנותרים.
מותג היוקרה הודיע זה מכבר לא ישיק מכוניות חדשות עם מנוע בעירה פנימית אחרי שנת 2025. עם זאת, בג'נסיס אומרים כי ימשיכו לייצר מכוניות עם מנועי בנזין לפי דרישה שכן "אנחנו לא רוצים להתפס כמותג חשמלי בלבד". לפי נתוני הדרישה למכוניות החברה באירופה, נראה שהשוק הכתיב לקוריאנים את מאפייני המותג, ולא להיפך.
במהלך שנת השקת המותג בישראל (2021) נמכרו בסך הכל 333 מכוניות מתוצרתו. במהלך ששת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית נמכרו כבר 389 מכוניות ג'נסיס, פי 3 מהתקופה המקבילה אשתקד.