בקצרה:
  • רכב השטח של פורד יוצע גם בגרסה קיצונית
  • כצפוי, עם מנוע חזק יותר ומכלולים חסונים במיוחד
  • יוצג ב-2022, עשוי להגיע גם אלינו לאחר מכן
תקציר הפרקים הקודמים: את השם ראפטור הצמידה פורד לראשונה ל-F150 בתחילת העשור הקודם, כגרסת ביצועי-שטח קיצונית לטנדר הפופולרי. זו שהפכה אותו לדבר הקרוב ביותר למתחרה מירוצי באחה 1000, עם רישוי חוקי לכביש. ההצלחה האדירה הפתיעה אפילו את אנשי היצרנית ששוכנעו להרחיב את המשפחה הכוללת כעת מלבד ה-F150 העדכני, גם את הריינג'ר, האחרון עבור כל מי שרוצה טנדר קרבי, אבל לא מתגורר בצפון אמריקה.
הברונקו יהיה אם כך דגם שלישי שיוצע בגרסת ראפטור, כחלק מזירת קרב שהחלה בין פורד לג'יפ מאז נולד מחדש רכב השטח האייקוני. ובצפון אמריקה, כמה לא מפתיע, ממתין לו כבר מתחרה: רנגלר רוביקון 392, כיום הגרסה החזקה והקיצונית של רכב השטח האמריקאי.
מה אנחנו יודעים: פורד לא מפרסמת כל מידע טכני, אבל אתרי חדשות אמריקאים עם מקורות ביצרנית מדווחים כי הברונקו ראפטור יוצע עם מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.5 ליטר מה-F150 ראפטור, עם הספק שצפוי לעמוד על כ-450 כ"ס, נמוך במעט מ-470 הכ"ס של הרנגלר, גבוה בכ-120 כ"ס מהברונקו החזק ביותר כיום. המשך שרשרת ההנעה כוללת את תיבת עשרה הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית, כפולה והילוך כוח.
מערך המיתלים יהיה שונה, ככל הנראה עם זרועות שונות וחזקות יותר לעצמות עצה כפולות מלפנים וסרן קשיח מחוזק מאחור שייתמך על-ידי בולמי פוקס אדפטיביים. על הקשר לקרקע יהיו אחראים צמיגי BFGoodrich דו שימושיים (AT) במידה "35 כציוד תקני או "37 כאופציה.
מה אנחנו חושבים: כפי שהוערך במקור, זירת הקרב החדשה שנפתחה בין פורד לג'יפ מסתמנת כמקור לא אכזב לחדשות. והיא גם אחת המסקרנות כיום בתעשייה, לא בגלל שהיא מנותקת לחלוטין (כמעט) ממגמת רכבי פנאי, הנעה חשמלית או מערכות אוטונומיות. בעיקר בגלל שמדובר בקרב ייצרי, רווי אמוציות, כמו פעם. ואנחנו מקווים שהוא ימשיך עוד שנים רבות.
עכשיו נותר רק לראות האם ההשערות אכן יתממשו בגרסה הסדרתית, שתגיע לאולמות התצוגה בצפון אמריקה בשנה הבאה. אם כן, הוא עשוי להפוך את הברונקו הנחשק ממילא לנחשק אפילו יותר. ג'יפ, עכשיו תורכם.