בקצרה:
  • הדור הבא לקוואטרופורטה יהיה חשמלי בלבד
  • גראן טוריסמו תשמש בסיס, המנועים חלשים יותר
  • בכך תם עידן מכוניות בנזין חדשות למזראטי
חשמל במקום V8: מזראטי קוואטרופורטה הבאה תיוצר עם הנעה חשמלית בלבד, דגם ראשון של היצרנית שיוצע רק עם הנעה נקייה מזיהום. כך מדווח אתר אוטוקאר. הדור הבא והשביעי בשושלת הסדאן הגדול יגיע לאולמות התצוגה בעוד כשנתיים ויחליף את הקוואטרופורטה הנוכחית לאחר יותר מעשור. היא תתמודד בקטגוריה שגדלה משמעותית בשנים האחרונות, וכוללת מלבד טסלה מודל S גם ספינות דגל חשמליות כמו מרצדס EQS, ב.מ.וו i7 וגם אודי e-tron GT, פורשה טייקן ולוסיד אייר.
במקביל להצגת הקוואטרופורטה החשמלית צפויה מזראטי לעצור ייצור הגיבלי, שמעולם לא זכתה לפופולאריות לה קיוו ביצרנית. הקוואטרופורטה תישאר כך מכונית סדאן ארבע דלתות יחידה למותג.
מה אנחנו יודעים: הקוואטרופורטה החדשה תקבל את הכינוי פולגורה (Folgore, "מכת ברק" באיטלקית), בדומה לכל הגרסאות החשמליות העתידיות שלה. היא תבוסס על פלטפורמת הגראן טוריזמו שהוצגה לאחרונה, עם שילוב סוללה בצורת האות T שפרוסה לאורך מרכז השלדה, לטובת מקסום חלל הפנים וחלוקת משקל אופטימלית.
ההספקים שתציע הקוואטרופורטה צפויים להיות נמוכים מאלו של הגראן טוריסמו החשמלית, המפיקה משלושה מנועים חשמליים 1,200 כ"ס. ומי שיתגעגע יהנה ממערכת שמע ייחודית שתאפשר להמשיך וליהנות מצליל מדומה של מנוע V8. גם המחיר צפוי להיות נגיש יותר - בבריטניה מעריכים כי הוא יעמוד על כ-150 אלף פאונד, נמוך מזה של הגראן טוריסמו פולגורה, אך יקר משמעותית מהמתחרות הגרמניות של ב.מ.וו ומרצדס.
מה אנחנו חושבים: המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית לא פוסח על אף יצרנית, מדאצ'יה ועד רולס רויס. ומזראטי, כמו שאר המותגים בזרוע האיטלקית של קונצרן סטלנטיס, נמצאת באיחור מבחינה זו, שכן היא מהבודדות כיום בקטגוריית היוקרה (יחד עם אלפא רומיאו יש לציין) שאין לה כל הנעה חשמלית.
מזראטי עושה צעדים גדולים בתקופה האחרונה לעבר החשמל ואחרי שנים של שיממון, החדשות מגיעות ממקום מושבה במודנה חדשות לבקרים. בעוד כשנתיים תהיה הקוואטרופורטה חמישית של המותג עם הנעה חשמלית, אחרי ה-MC20, גרקלה, גראן טוריזמו וגראן קבריו, ושנה לאחר מכן צפוי להצטרףף גם הדור הבא לרכב הפנאי לבנטה, גם הוא עם הנעה חשמלית. ואם אכן כך יהיה אפשר לגלות אופטימיות זהירה בנוגע לעתידו תחת הבעלות החדשה.