בקצרה:
  • פולקסווגן אמארוק ישווק גם בגרסה חשמלית
  • בתחילה רק עם מנועי בעירה פנימית וחידושים שונים
  • ינחת כאן בתחילת השנה הבאה
שת"פ מסחרי: פולקסווגן חושפת תמונות ראשונות לאמרוק חדש - דור שני לטנדר הגרמני שמחליף את קודמו אחרי יותר מעשור- שבועות ספורים לפני השקתו. נזכיר כי הוא יבוסס על פורד ריינג'ר כחלק משיתוף הפעולה בין היצרניות, במסגרתו פולקסווגן מעניקה לפורד את הקאדי כבסיס לטורנאו, ואילו פורד - בנוסף לטנדר - תעניק לפולקסווגן את פלטפורמת הטרנזיט כבסיס לטרנספורטר הבא.
לצד פרסום התמונות וחלקי מידע ראשוניים, אוטוקאר הבריטי מדווח כי פולקסווגן לא תציע באמרוק הנעה היברידית-נטענת כמו בריינג'ר, שכן לטענתה טווח הנסיעה הנקי מזיהום, לא מספק. הוא כן יוצע ב-2025 עם הנעה חשמלית מלאה, ועשוי להפוך בכך אלטרנטיבה זולה לריביאן R1T, טסלה סייברטראק ואחרים. גם במקרה זה, הפיתוח יהיה משותף לפורד שכבר מציעה מערכות הנעה חשמליות בדגמים מסחריים כמו טרנזיט-E ו-F150 לייטנינג.
בנוי לעבודה: מכלולי הטנדר של פולקסווגן יהיו דומים לאלה של פורד, לרבות שלדת סולם חדשה ומערך מיתלים הכולל עצמות עצה כפולות וקפיצי סליל מלפנים, סרן חי עם קפיצי עלים מאחור. אלה צפויים להגדיל את כושר העמסה והגרירה בכחצי טון (1.2 ו-3.5 טון בהתאמה).
מנועי הטורבו-דיזל יהיו דומים לריינג'ר V6 בגרסה הבכירה, או ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ובשתי רמות הספק: עם מגדש בודד או כפול. החיבור יהיה לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית (שמונה ההילוכים באמרוק היוצא) עם תיבת העברה המאפשרת בחירה בין הנעה אחורית לכביש יבש, או כפולה עם העברת כוח לפנים בנסיעה על כביש רטוב, לעומת כפולה-קבועה בדגם היוצא.
בנוסף תציע פולקסווגן לראשונה אפשרות לשילוב הילוך כוח עם תיבת הילוכים אוטומטית, ובכך תשופר משמעותית יכולת העבירות. כמו בפורד, גם כאן מערכת הבלימה כוללת מעתה דיסקים גם מאחור במקום תופים מיושנים.
מה עוד צריך לדעת: התמונות שפרסמה היצרנית הם של אב-טיפוס בניסויי נהיגה ולא חושפות את המראה החיצוני במלואו, למעט יחידות תאורת לד מודרניות מלפנים עם אופציה למטריקס לד וחישוקים קלים גדולים יחסית למקובל בקטגוריה.
סביבת הנהג תכלול לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע ענק, לצד בורר הילוכים ובלם חניה חשמליים. הטנדר החדש יוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות, שיפור משמעותי ביחס לאמרוק היוצא שלא הציע אותן, וגם מבחינה פסיבית הסתפק בארבע כריות אוויר בלבד.
מה אנחנו חושבים: קטגוריית הטנדרים הצטמצמה משמעותית בתקופה האחרונה. ניסאן נבארה למשל לא משווק עוד ומיצובישי טריטון נמצא בערוב ימיו ולא צפוי לו מחליף. האמרוק החדש נראה כמטפל מרבית מנקודות התורפה של קודמו, לרבות יכולת שטח, העמסה וגרירה, כמו גם שיפור מתבקש מבחינת מערכות בטיחות. בקצרה, הוא מסתמן - כמו הריינג'ר שישווק כאן לראשונה- כאיום הגדול ביותר על טויוטה היילקס, הנחשב כבר שנים לטוב בקטגוריה. מהעימותים היותר מסקרנים של 2023.