בקצרה:
  • הטנדר הקטן של שברולט מתחדש
  • יוצע גם בגרסת שטח ייעודית
  • שיווק מקומי צפוי לתחילת 2024
האח הקטן: זהו דור שלישי לטנדר הקטן של שברולט, המחליף את הקולורדו הקודם אחרי כמעט עשור. למרות שהוא הצנוע במשפחת הטנדרים האמריקאית, הוא גדול מטנדרים יפניים המשווקים כאן. בהשוואה לטויוטה היילקס הוא ארוך ב-8.5 ס"מ (541 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-25 ס"מ (333.5 ס"מ), בעוד כושר העמסה (כ-750 ק"ג) ויכולת הגרירה (3.5 טון) דומים לטנדר היפני.
המנוע היחיד בהיצע יהיה בנזין מוגדש עם ארבע צילינדרים בנפח 2.7 ליטר בשתי רמות הספק, עם 237 כ"ס בגרסת הבסיס או 310 כ"ס בגרסאות הבכירות. מנוע טורבו דיזל (2.8 ליטר, 181 כ"ס) שהוצע בקולורדו הקודם לא עשה דרכו לדגם החדש. החיבור הוא לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לאספלט רטוב-מושלג עם העברת כוח לפנים כשנדרש, כפולה לשטח והילוך כוח.
שטח ייעודי: כבעבר הגרסה הבכירה בהיצע תהיה ZR2, הכוללת שדרוג מכלולים המשפר את היכולת בעבירות טכנית ובנסיעת שבילים מהירה. השינוי המשמעותי הוא למערכת מתלים עם זרועות קדמיות מחוזקות, ובולמי זעזועים ייחודיים (Multimatic DSSV) המאפשרים ספיגת מהמורות בנסיעה מהירה בשטח, כמו גם מרווח גחון נדיב בכ-7 ס"מ בהשוואה לגרסאות הבסיס (27.2 ס"מ) וזוויות גישה ונטישה משופרות (25.1-38.3).
עוד הוא מקבל מיגון ייעודי לגחון ולסף המרכב, נעילות דיפרנציאל אחורית וקדמית וצמיגי שטח של גודייר טריטורי MT במידה "33 – זהה לג'יפ רנגלר רוביקון ופורד ברונקו בדלנדס – המולבשים על חישוקי "17 עם מנגנון נעילה כנגד פריקת צמיג (ביד-לוק) בנסיעה בלחץ אוויר נמוך. שדרוג נוסף הוא בורר נהיגה עם חמישה מצבים (רגיל, גרירה, שטח, שטח טכני, ובאחה) המתאים את המערכות השונות לתוואי הנבחר.
שברולט תציע לראשונה בקולורדו גם גרסת "טיירל בוס", עם שדרוג שטח צנוע יותר מה-ZR2 הקיצוני, לרבות הגבהת מרכב קלה (4+ ס"מ בהשוואה לגרסאות הבסיס) וצמיגים קטנים יותר ("32) בפרופיל דו-שימושי (גודייר AT).
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני הפך אגרסיבי ומרשים בהרבה מהקולורדו היוצא, לרבות יחידות תאורה צרות, סבכה קדמית גדולה יותר ובתי גלגלים מודגשים. השדרוג המשמעותי הוא לתא הנוסעים עם לוח מחוונים דיגיטלי ("8) ומסך מגע גדול ("11.3), הכולל גם מערכת מצלמות היקפיות עם 10 זוויות שונות כולל לתחתית הגחון ולסיוע בהתחברות לנגרר.
גם מערכות הבטיחות שודרגו, לרבות בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית.
מה אנחנו חושבים: הקולורדו החדש נראה כטנדר שעבר שדרוג מכל בחינה, לרבות העיצוב המרשים, סביבת הנהג המודרנית, שדרוג מערך הבטיחות והרחבת היצע הגרסאות. לצד זאת העובדה כי מנוע טורבו-דיזל לא יוצע עוד עשויה להגביל את שיווקו מחוץ לצפון אמריקה.
הגרסה המסקרנת ביותר תהיה ה-ZR2, והיא גם זו שצפויה להיות משווקת כאן. אבל, בעוד בעבר נהנה הקולורדו מבלעדיות בתת הקטגוריה, וזכה לפופולריות רבה בהיותו אלטרנטיבה זולה לפורד F150 ראפטור, עם הדגם החדש שברולט כבר לא לבד. עם מתחרה ישיר ומבטיח, הריינג'ר ראפטור של היריבה האמריקאית שצפוי גם הוא לנחות כאן. ההשוואה ביניהם צפויה להיות מסקרנת במיוחד, ורק חבל שניאלץ להמתין לה שנה וחצי לפחות.