בקצרה:
  • רכב הפנאי של פורד מבוסס על טנדר ריינג'ר
  • עם מנועים מודרניים והתאמה לכביש ולשטח
  • לא יזכה לתקינה אירופאית או אמריקאית
שטח בסיסי: פורד מפרסמת סרטון-קדימון לאוורסט חדש, רכב השטח של היצרנית המיועד לשווקים מתפתחים. הוא יוצג ברבעון הראשון של השנה כמחליף האוורסט היוצא שהוצג לראשונה לפני שבע שנים, ויתחרה בקטגוריית של רכבי כביש-שטח מבוססי טנדר דוגמת איסוזו MU-X (D-מקס), טויוטה פורטיונר (היילקס) ומיצובישי פאג'רו ספורט (L200 טריטון).
מה אנחנו יודעים: הריינג'ר החדש יתרום לאוורסט את שלדת הסולם הקשיחה, כעת מסיבית מבעבר במטרה לשפר את התנהגות הכביש. מערך המיתלים מלפנים יהיה דומה עם עצמות עצה כפולות, בעוד שמאחור יותקן סרן חי עם קפיצי סליל, בניגוד ל"עלים" בטנדר. גם כאן, במטרה לשפר את נוחות הנסיעה.
גם היצע המנועים יהיה דומה, V6 טורבו-דיזל הבכיר בהיצע, או ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בשתי רמות הספק עם מגדש בודד או כפול. במדינות בהן הסולר פחות נפוץ, ישווק גם בנזין מוגדש בנפח 2.3 ליטר. גם כאן תוצע תיבת עשרה הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש יבש, או כפולה עם העברת כוח לפנים בנסיעה על כביש רטוב והילוך כוח כמובן.
גם סביבת הנהג צפויה להיות דומה לטנדר החדש עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול - "10.1 בגרסאות בסיס, "12 ביקרות יותר - עם מצלמות חניה היקפיות ואפשרות לתצוגת נתוני שטח. פורד תצייד אותו גם בכל מערכות הבטיחות המתקדמות שלה.
מה אנחנו חושבים: משבר הקורונה וצמצום האפשרות לטוס לחו"ל הביא לביקושים גדולים מאי פעם לרכבי כביש-שטח מסוקסים, חדשים וממשומשים. שכן סגירת השמיים הפכה את טיולי השטח לבילוי פופולארי מאי פעם. ותיאורטית לפחות, רכב שטח אמיתי שיהיה אלנרנטיבה לטויוטה לנד קרוזר, הדינוזאור הכמעט-אחרון בקטגוריה, יכול היה לעשות רק טוב ליבואנית פורד. לצערה, היעדר תקינה מתאימה אינו מאפשר שיווק מקומי גם אם הייתה רוצה. חבל.