בקצרה:
  • ג'נסיס G90 זונחת V8 ותיק לטובת V6 מתקדם
  • לראשונה במותג: מיתלי אוויר והיגוי לכל הגלגלים
  • תשווק אצלנו בהזמנה מיוחדת מרבעון שלישי ב-2022
ניסיון נוסף, S קלאס קוריאנית: זהו דור שני ל-G90, ספינת הדגל של ג'נסיס, שתנסה להיות הפעם אלטרנטיבה טובה מבעבר למרצדס S קלאס. חטיבת היוקרה של יונדאי אומנם כבר חשפה לפני כשבועיים תמונות ראשונות של המכונית, אבל כעת היא מפרסמת מידע נוסף ומעניקה הצצה ראשונה לסביבת הנהג ותא הנוסעים.
בהשוואה ל-G90 היוצאת, החדשה ארוכה ב-7 ס"מ (527.5 ס"מ) רחבה ב-1.5 ס"מ (193 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-2 ס"מ (318 ס"מ) וגובה דומה (149ס"מ). בדומה למתחרותיה הגרמניות, גם היא תוצע כעת לראשונה בגרסת "לונג" עם תוספת 19 ס"מ לאורך (546.5 ס"מ) ולבסיס הגלגלים (337 ס"מ).
על ההנעה מופקד מנוע V6 מוגדש בנפח 3.5 ליטר, במקום ה-V8 האטמוספרי בנפח 5.0 ליטר הוותיק. עם הזרקת דלק כפולה לכל בוכנה (עקיפה וישירה) ומצנן ביניים (אינטרקולר) מקורר מים. ההספק המרבי צנוע יחסית, 380 כ"ס, 45 כ"ס פחות מה-V8 ב-G90 היוצאת. החיבור הוא לתיבת שמונה הילוכים והנעה אחורית או כפולה-קבועה.
לגרסת "לונג" מערכת היברידית קלה (48V) הכוללת גם מגדש חשמלי למנוע שמאפשר הפחתה של השהיית טורבו. נתוני תפוקה לא נמסרו, אבל הלונג תוצע רק עם הנעה כפולה-קבועה. כן, תהיה כמובן גם גרסה חשמלית, אך מועד חשיפתה עדיין לא נקבע.
מבט פנימה: סביבת הנהג כוללת את הסידור המוכר והעדכני של היצרנית, עם לוח מחוונים דיגטלי ומסך מגע ("12.3 כל אחד), בעוד שבקונסולה המרכזית שתי חוגות, האחת לבחירת הילוך נסיעה, האחרת לשליטה במערכות השונות בדומה ל-iDrive של ב.מ.וו. ג'נסיס תציע אפשרות לפתיחה חשמלית של דלתות הצד ותא המטען בקרבה לרכב, ומערכת שמע תלת-ממדית של B&O עם 23 רמקולים שגם מפחיתה רעשי רוח ודרך על-ידי יצירת הד חוזר.
בגרסה הארוכה יש מאחור צמד כורסאות מתכוונות חשמלית עם הדום לרגליים, צמד מסכים ("10.2) בגב המושבים הקדמיים ומסך נוסף ("8) בקונסולה שבין המושבים האחוריים, לשליטה במערכת הנוחות (בקרת אקלים, כיוון מושבים, תוכניות עיסוי וכו').
ה-G90 תהיה מכונית ראשונה למותג עם מיתלי אוויר אדפטיביים עם התאמה של מידת השיכוך לתנאי הדרך באמצעות מצלמה קדמית סורקת ונתונים ממערכת הניווט. בשונה ממערכות מקבילות של מרצדס ואודי, כאן היא תוצע כציוד תקני. ג'נסיס גם תצייד את ה-G90 בהיגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים המשפרים את כושר התמרון והיציבות הכיוונית. להיצע מערכות הבטיחות המוכרות של המותג תצטרף גם מערכת ניטור נהג המסוגלת לזהות מתי הוא אינו אוחז בגלגל ההגה.
מה אנחנו חושבים: ה-G90 הקודמת לא הייתה באמת אלטרנטיבה למרצדס S קלאס, למרות תג-מחיר נמוך משמעותית. הסיבה: היא פשוט הייתה מכונית מיושנת שלא השתייכה לחוג הסילון. החדשה ללא ספק מודרנית ממנה ועדכנית, ותהיה גם זולה מהגרמנית.
תחרות של ממש ל-S קלאס היא לא תייצר, לא בינתיים לפחות, שכן אחוז רוכשי S שיוותרו על הסמל לטובת איכות קוריאנית, זניח. ועוד דבר אחד - בעידן הנוכחי לא מספיק לציין שגרסה חשמלית תגיע בעתיד, בעיקר כאשר מושקת מכונית כזו ללא גרסה היברידית.