בקצרה:
- הנעה חשמלית חדשה לדגמים הקטנים ב-PSA, עם טווח מעל 400 ק"מ
- נחשף לוגו חדש לסיטרואן, אב-טיפוס למשפחתית יוצג עד סוף החודש
- ה-DS3 עבר מתיחת פנים ונפרד באותה הזדמנות מהכינוי "קרוסבק"
הנעה חשמלית חדשה: לפני כשבועיים התחדש הדור השלישי והנוכחי של פיז'ו 308 ביחידת הנעה חשמלית, והשלים היצע מרשים של ארבע יחידות הנעה שונות: דיזל, בנזין, היברידי-נטען וחשמלי. כעת מכריזה היצרנית כי יחידת ההנעה תגיע גם אל הדגמים הקטנים יותר מבוססי פלטפורמת CMP, בהם פיז'ו 208 ו-DS 3.
המנוע החזק יותר מייצר 156 כ"ס (115 קילוואט), 20 כ"ס יותר מהמנוע החשמלי המוחלף, בעוד נתון המומנט נותר 26.5 קג"מ כבעבר. סוללת 54 קוט"ש גדלה במעט (4+) ותספק לכן טווח מוגדל שעומד כעת תיאורטית על יותר מ-400 ק"מ.
נזכיר כי מאז הוצגה ה-208 החשמלית, הספיקה הסופר-מיני לעבור עדכון לתוכנת הניהול שסייע להגדלת הטווח התיאורטי מ-340 ל-362 ק"מ, וכעת תאפשר הסוללה החדשה בעלת תרכובת כימית שונה, תוספת משמעותית נוספת של 38 ק"מ. הסוללה החדשה פועלת במתח גבוה של 400 וולט וצריכת החשמל שלה עומדת על 120 וואט שעה לק"מ, שיפור של 15% לעומת העדכון האחרון.
המטען הפנימי הסטנדרטי ב-208e הוא בהספק של 7.4 קילוואט, או 11 קילוואט כאופציה (ׁלישראל הגיעו רק דגמים בעלי מטען 11 קילוואט), בזמן שטעינה מהירה עד הספק של 100 קילוואט תאפשר מילוי הסוללה מ-20% ל-80% בתוך פחות מ-25 דקות. יש להניח כי הדגמים הבאים בתור לקבל את העדכון - כולם מבוססי פלטפורמת CMP - הם אופל קורסה ומוקה, סיטרואן C4 ופיז'ו 2008.
סיטרואן על לוגו: אצל סיטרואן מחדשים עם לוגו חדש-ישן, המבוסס על הלוגו המקורי שהוצג לראשונה אי שם לפני למעלה מ-100 שנים. מכורי המותג לא יופתעו, שכן הוא ערך הופעת בכורה מבשרת שינוי בדגם הקונספט 19_19 משנת 2019, אז חגגה סיטרואן 100 שנים להיווסדה, ומאז הוא מלווה את רכביה במירוצי WRC ודגמי קונספט אחרים כמו הפלטפורמה Skate מתערוכת CES שנערכה בתחילת השנה.
חובבי היסטוריה ישמחו לגלות שמדובר כבר בעדכון לוגו עשירי מאז נוסדה החברה. בסיטרואן מבטיחים כי הלוגו החדש יופיע ממש בקרוב ועד סוף החודש יוצג דגם קונספט משפחתי חדש שייצג את שפת העיצוב והדרך החדשה של המותג, לצד סלוגן חדש - Nothing Moves Us Like Citroën. הסמל החדש יופיע בדגמים החדשים שייוצרו מאמצע 2023.
DS 3 מתעדכנת: רכב הפנאי הקטן והיוקרתי המבוסס גם הוא על פלטפורמת ה-208 עבר מתיחת פנים ראשונה, ארבע שנים לאחר שהוצג לראשונה בתערוכת פריז 2018. מתיחת הפנים כוללת עדכוני עיצוב חיצוניים קלים. חזית מחודשת עם פגוש וסבכה שעברו שינויים קלים, יחידות תאורה עם חתימה חדשה, תאורת יום-לד חדשה בדומה לאלו של ה-DS 4 וה-DS 7.
השינוי מאחור צנוע עוד יותר. ה-DS3 נפרדת מהכינוי "קרוסבק" שהתנוסס שם ובמקומו מופיע שם היצרנית "DS Automobiles" בין יחידות התאורה. בפנים נשמר העיצוב המקורי אך מערכת הפעלה חדשה (Iris) ועדיפה אותה פגשנו ב-DS4 תחליף את הקודמת, ואליה יצטרף מערך מצלמות היקפיות. היצע מנועי הבעירה הפנימית נותר זהה עם טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר בהספק של 100 או 130 כ"ס, או טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטרים ו-130 כ"ס. הגרסה החשמלית שודרגה בדומה לזו של פיז'ו 208.
מהיבואנית נמסר כי ה-208 החשמלית וה-DS 3 המעודכנות יגיעו לישראל, אך בשלב זה טרם ידוע מועד מדויק.