בקצרה:
  • טסלה פותחת את רשת הסופרצארג'רים לנהגי פורד
  • תוך שנתיים יותאמו שקעי הטעינה שלה לאלו של טסלה
  • תשלום? באמצעות אפליקציה של פורד. התעריף לא ידוע
1 צפייה בגלריה
מכוניות חשמליות של טסלה
מכוניות חשמליות של טסלה
עמדות הטעינה של טסלה - גם לפורד
(צילום: AP)
לא רק ללקוחות טסלה: רשת הסופרצ'ארג'רים, עמדות הטעינה המהירות הייחודיות (והמאוד מהירות) שהקימה טסלה, תיפתח לשימוש גם עבור לקוחות פורד - כך על פי הודעה משותפת שהוציאו מייסד טסלה אילון מאסק ומנכ"ל פורד, ג'ים פרלי. כרגע מדובר במהלך שיתבצע בארה"ב ובקנדה בלבד, שם יפתחו 12 אלף מטענים מהירים של טסלה לשימוש לקוחות פורד, מתוך 17 אלף מטענים כאלו שמפעילה יצרנית הרכב החשמלי בצפון אמריקה.
המהלך, שיצא לפועל החל מהשנה הבאה, ישמש את נהגי מוסטנג מאך E, פורד F150 לייטנינג ופורד E טרנזיט. לאור העובדה שטסלה משתמשת בארה"ב בחיבור שונה (NCAS) מזה של מרבית יצרניות הרכב האחרות (CCS), יצטרכו לקוחות פורד לרכוש מתאם בעלות של כמה מאות דולרים לטובת השימוש בעמדות של טסלה.
מה עוד כדאי לדעת: החל מ-2025 תתחיל פורד לייצר את הרכבים החשמליים עם שקע בחיבור NCAS, שיאפשר לוותר על המתאם - אך ידרוש מלקוחות פורד שימוש במתאם שונה על מנת להטעין בעמדות ציבוריות אחרות. לקוחות פורד יוכלו גם לשלם על הטעינה באמצעות האפליקציה של פורד, מה שעשוי ללמד על עומק שיתוף הפעולה שנרקם בין החברות.
נזכיר כי כבר לפני שנתיים הודיעה טסלה שתפתח את רשת הטעינה שלה לשימוש עבור הציבור הרחב, אך עד כה ביצעה את המהלך כפיילוט מצומצם במספר מועט של עמדות טעינה ברחבי העולם.
המהלך שבוצע בשיתוף פורד מלמד כי טסלה בחרה לשנות כיוון, ובמקום פתיחה גורפת של העמדות - יתבצעו שיתופי פעולה נקודתיים מול יצרניות מתחרות. בטסלה עדיין לא הודיעו כמה תעלה הטעינה ללקוחות פורד, אך בפיילוט שבוצע שילמו לקוחות טסלה מחירים נמוכים מאלה להם נדרשו לקוחות שהגיעו עם רכבים אחרים.
מה אנחנו חושבים: בזמן שמרבית יצרניות הרכב ביצעו גישושים ראשונים בתחום החשמל, טסלה כבר היתה שם עם היצע של ארבעה דגמים חשמליים שהעניקו לה יתרון תחרותי ברור. אך בשנים האחרונות מתרחב היצע הדגמים החשמליים גם אצל המתחרות, ולאחרונה מצליחות מרביתן להתגבר על קשיי הייצור ולהגביר את קצב המסירות באופן משמעותי.
כל זה השאיר את טסלה עם יתרון ברור אחד בדמותה של רשת הטעינה הייחודית, שנהנית מפריסה רחבה ויועדה עד כה ללקוחות המותג בלבד. אך משעה שגם רשת המטענים תיפתח ללקוחות של מותגים נוספים, תצטרך טסלה לשלוף שפן נוסף מהכובע במטרה לשמר את מעמדה הייחודי בשוק החשמליות הצפוף. זה לא יהיה פשוט.