בקצרה:
  • הקשקאי הוא דגם היברידי שלישי לניסאן
  • עם ביצועים משופרים ו-1,000 ק"מ טווח
  • המחיר מתחיל ב-208 אלף שקל, 28 אלף שקל יותר מהבנזין
חיזוק חשמלי: יבואנית ניסאן מתחילה לשווק את הקשקאי e-POWER, גרסה היברידית לרכב הפנאי הפופולארי. מערכת ההנעה שונה מהמקובל שכן היא מבוססת על מנוע חשמלי (190 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, ואחראי בלעדי להנעה. מנוע בנזין מוגדש, עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ומערכת יחס דחיסה משתנה, משמש כאן כגנרטור לטעינת סוללות ומאריך טווח, ללא חיבור ישיר לגלגלים.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 7.9 שניות, 1.3 שניות פחות מקשקאי בנזין רגיל. בשונה מהמקובל בגרסאות היברידיות בהן התקנת הסוללה מחייבת הקטנת מיכל הדלק, כאן הוא זהה בגודלו לגרסת הבנזין (55 ליטר) ולדברי ניסאן מאפשר כך טווח נסיעה של כ-1,000 ק"מ תיאורטיים. מערכת אגירת אנרגיה כוללת מספר מצבים לרבות e-Pedal המאפשר ויתור כמעט מוחלט על דוושת הבלם.
מה עוד צריך לדעת: תצורת המתלים נותרה זהה לקשקאי בנזין המשווק כאן (מקפרסון מלפנים, קורת מתח מאחור), אבל כדי לתמוך בתוספת המשקל של כ-200 ק"ג, הקפיצים, בולמי הזעזועים והמוט המייצב מלפנים הוקשחו, ההגה כויל מחדש ובלמי הדיסק מלפנים גדולים משמעותית (350 לעומת 292 מ"מ).
גרסאות האבזור דומות לאלה של הבנזין. בגרסת הבסיס (208 אלף שקל) יש בין היתר מסך מגע קטן ("8), בקרת אקלים מפוצלת אך ללא פתחים ליושבים מאחור וחלון שמש. גרסת הביניים (220 אלף שקל) מגדילה את מסך המגע וכוללת גם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3 כל אחד) ומצלמות חניה היקפיות. הגרסה הבכירה (233 אלף שקל) כוללת גם ריפודים משולבי עור סינטטי עם כיוון חשמלי למושב הנהג, משטח טעינה אלחוטי, תצוגת נתונים עלית ודלת תא מטען חשמלית.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה אקטיבית על סטייה מנתיב ושטחים מתים, בעוד הגרסה הבכירה מוסיפה גם שמירת נתיב ואפשרות זחילת פקקים לבקרת השיוט האדפטיבית.
מה אנחנו חושבים: הקשקאי יהיה דגם היברידי שלישי באולם התצוגה של ניסאן, אחרי הג'וק וה-X-טרייל. ולגרסה זו יתרונות משמעותיים על הבנזין, בביצועים, בצריכת הדלק ולא פחות חושב, באופי פעולה חלק ולינארי בדומה לדגמים חשמליים מלאים. אבל הבעיה העיקרית שלו תהיה תג המחיר שמציג התייקרות של 28 אלף שקלים אותם לא ממש ניתן להחזיר בעלויות דלק גם על פני שנים של שימוש או להצדיק בזינוק מהיר יותר מעמידה ל-100 קמ"ש. חבל.