בקצרה:
  • לא רק בקטנוע: שני גלגלים מלפנים בטוחים יותר מאחד
  • הבטיחות גבוהה יותר, כושר הנשיאה משופר משמעותית
  • המחיר מתחיל ב-13 אלף שקל
4 צפייה בגלריה
ריבולטז פורטו
ריבולטז פורטו
(צילום: יח"צ)
כחול לבן: חברת הזנק ריבולטז (Revoltz) הוקמה על-ידי המנכ"ל אמיר זייד, בוגר לימודי עיצוב רכב ב-FSD במילאנו, וניל אובריין, מנהל המוצר המביא עמו ניסיון עשיר בתעשיית האופניים ובחברת סופט וויל שפיתחה בתחילת העשור הקודם שיכוך תוך גלגלי לכיסאות גלגלים ואופניים, והפכה ל-REE המפתחת פלטפורמה חשמלית ייחודית לתעשיית הרכב.
הפורטו (Porto, שינוע, באיטלקית) הם אופניים חשמליים עם צמד גלגלי היגוי מלפנים וגלגל מניע מאחור, שייעודם המוצהר משלוחים במרכזי ערים. לדברי אובריין "זה כלי עם יכולת תמרון בתנועה צפופה של אופניים חשמליים, יכולת נשיאת משקל גבוהה ותכנון הנדסי מתקדם כמקובל בתעשיית הרכב".
"שלוש הנקודות המרכזיות שהנחו אותנו בתכנון היו בטיחות, חוסן מבני ואמינות, נושאים שלא מקבלים כמעט ביטוי בתעשיית האופניים החשמליים. עם זאת המחיר אמור היה להישאר נגיש וצפוי להתחיל מ-13 אלף שקל".
4 צפייה בגלריה
ריבולטז פורטו
ריבולטז פורטו
(צילום: יח"צ)
חשמלי תלת-גלגלי: כבסיס משמשת לכלי שלדה בעיצוב דומה למקובל באופניים חשמליים המשלבת התקן לסוללה, ומנוע חשמלי המחובר לגלגל האחורי. אבל היא עשויה אלומיניום המאפשר משקל עצמי נמוך יחסית של בין 30 ל-40 ק"ג בהתאם לגרסה. טווח הנסיעה עומד על 100 ק"מ בין טעינות סוללה, הניתנת להחלפה מהירה.
4 צפייה בגלריה
ריבולטז אמיר זייד ניל אובריין
ריבולטז אמיר זייד ניל אובריין
אמיר זייד וניל אובריין
(צילום: יח"צ)
החידוש העיקרי בפורטו הוא הוא כמובן החלק הקדמי, עם מנגנון הטיה בעל שני גלגלים, בדומה למערך המתלה בקטנועים פיאג'ו MP3 למשל, או באופנוע ימאהה נייקן. היתרונות: יציבות מוגברת, כושר בלימה משופר ועד התמודדות עדיפה עם מכשולים. כבונוס ניתן לנעול את המנגנון ולחנות ללא צורך ברגלית. הודות לכל אלה מסוגלים האופניים לשאת מטען של עד כ-60 ק"ג, גבוה משמעותית מכל אופניים חשמליים. החברה תאפשר לרכוש אותו גם באופן מותאם עם משטח העמסה חלק, ערסל ייעודי ועד קופסאות תרמיות השומרות על חום-קור.
המתלה הקדמי הוא מסוג עצמות עצה כפולות המאפשר היגוי באמצעות הסטת הגלגלים ימינה או שמאלה בעזרת הכידון כמקובל ברכב, או באמצעות הטיה כמו בכלי דו-גלגלי. משכך מחבר בין צמד זרועות A עליונות ואחראי לספיגת הזעזועים מלפנים. הגלגל האחורי הוא בגודל סטנדרטי לאופניים חשמליים בעוד מלפנים ניתן לבחור בכמה גדלים בהתאם לצורך.
4 צפייה בגלריה
ריבולטז פורטו
ריבולטז פורטו
(צילום: יח"צ)
את האופניים הייחודיים ניתן יהיה לרכוש באופן רגיל או כשירות ליסינג עם תשלום חודשי הכולל תיקונים, כלי חלופי אם נדרש וביטוח נגד גניבה. מנגנון נעילה אוטומטי לגלגל האחורי, אזעקה וחיישני איתור יאפשרו ניהול ומעקב אחרי הצי. עכשיו נותר רק להמתין לרכיבת מבחן עירונית ראשונה.