בקצרה:
  • אודי עידכנה e-tron והוסיפה לו את הכינוי Q8
  • פחות מקדם גרר, יותר ביצועים וטווח נסיעה
  • החל מ-600 אלף שקל, 620 אלף שקל לספורטבק
מתעדכן לתחרות: ה-Q8 e-tron הוא למעשה מתיחת הפנים ל- e-tron המוכר, דגם חשמלי ראשון של אודי ומי שנחשב לחלוץ המהפכה החשמלית בקונצרן פולקסווגן. שינוי השם נועד לייצר סדר בהיררכיה הפנים-משפחתית ולסייע למיצוב גבוה (AKA התייקרות) מבעבר, במטרה להתמודד מול ב.מ.וו iX שכבר משווק כאן, ומרצדס EQE SUV שינחת כאן בקרוב.
העיצוב התעדכן בעיקר בחרטום, עם סבכה הכוללת פס תאורה ופגוש שונה. יש גם חישוקים עדכניים עם מנגנון סיבוב חופשי לסמל המותג, עוד מסיטי אוויר נסתרים מהעין ופתחי אוורור נפתחים חשמלית האחראים על הורדת מקדם הגרר המשפיע על צריכת החשמל, בגרסה הרגילה (מ-0.28 ל-0.27), בספורטבק מ-0.26 ל-0.24.
חשמל מוגדל: המנוע האחורי, האחראי העיקרי להנעה, יעיל כעת יותר לדברי אודי, בעוד המנוע הקדמי נותר ללא שינוי - וכך גם ההספק המשולב (408 כ"ס בגרסת 55 שמשווקת כאן). זמינות כוח טובה במעט מאפשרת קיצוץ של 0.1 שניות במיאוץ ל-100 קמ"ש (5.6 שניות). כבעבר, מיתלי אוויר אדפטיביים הם ציוד תקני.
השינוי העיקרי הוא לסוללות חדשות עם צפיפות תאים גבוהה ב-20% וקיבולת גדולה יותר (106 קוט"ש לעומת 95), אך בעוד היצרנית מצהירה על תוספת של כ-200 ק"מ לטווח הנסיעה, במפרטי היבואנית עומד הטווח העדכני על 508 ק"מ בגרסה הרגילה או 524 ק"מ בספורטבק, תוספת של 120-130 ק"מ לעומת הדגם היוצא. מערכת הטעינה מהירה מבעבר (170 קילווואט לעומת 150), ומאפשרת לשמור על זמן מילוי 10% ל-80% זהה של כחצי שעה, למרות הקיבולת המוגדלת.
מה עוד צריך לדעת: מפרט האבזור הבסיסי כולל לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) וצמד מסכים מרכזיים בגודל "10.1 ו-"8.6, מצלמות היקפיות, מושבים משולבי עור עם כוונון חשמלי וחימום לקדמיים, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש פנורמי. מערכת שמע משודרגת עם 16 רמקולים, ריפוד עור מלא, אוורור למושבים הקדמיים, סגירה רכה לדלתות וחישוקים גדולים יותר ("21 לעומת "20) יוצעו בתוספת כ-30 אלף שקל. מערך הבטיחות זהה בכל הגרסאות וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת ותאורת מטריקס-לד.
מה אנחנו חושבים: כשנחת כאן לראשונה לפני ארבע שנים היה ה-e-tron אופציה חשמלית כמעט יחידה בסגמנט היוקרה, ועם תג מחיר דומה ל-Q5 בנזין הפך מיד לחשמלי הנמכר ביותר (ב-2019). אבל מאז הוא איבד גובה, בגלל שינוי המיסוי וההתייקרות, בגלל מתחרים מודרניים ממנו. וגם בתוך אולם התצוגה של אודי עצמה, שכן ה-Q4 e-tron הקטן והזול ממנו נתפס כעדיף בתחומים רבים, לרבות טווח הנסיעה.
הדגם העדכני מטפל בנקודות התורפה וללקוחות ותיקים זה עשוי להספיק כדי לשדרג לחדש. אבל העובדה כי הוא עדיין מבוסס על פלטפורמה מוסבת ומיושנת (MLB-Evo), עשויה להקשות עליו להתמודד לאורך זמן עם התחרות הגדלה בהתמדה.