בקצרה:
  • טכנולוגיית סוללה חדשה תעניק טווח עצום
  • פורשה צפויה להשקיע גם בהאצת טעינה
  • זה ייקח מספר שנים, ויהיה יקר
1 צפייה בגלריה
פורשה טייקן טורבו S נורבורגרינג
פורשה טייקן טורבו S נורבורגרינג
פורשה טייקן טורבו S - טעינה ל-1,300 ק"מ תוך מספר דקות
עמדה של 500 קילוואט, טווח של 1300 ק"מ: בזמן שב.מ.וו טוענת כי אינה רואה סיבה להעניק לחשמליות שלה טווח של יותר מ-600 ק"מ, פורשה רוצה טווח כפול, לפחות. שכן דיווח על פיתוחים עתידיים עליהם עובדים כיום מהנדסי יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית, חבוי גם אחד סופר מעניין בעידן החשמל. טווח הנסיעה אותו הם מתכננים יעמוד על כ-1,300 ק"מ, וקצב הטעינה בעמדות אולטרה-סופר-מהירות (שם זמני) יהיה מ-10 ל-80 אחוז בתוך דקות ספורות.
במילים אחרות, חסל סדר "תדלוק" חשמל במשך חצי שעה למרחק של כ-400 ק"מ. בזמן שלוקח כיום לתדלק מכונית בנזין למרחק של כמה מאות קילומטרים, תאפשר פורשה טעינה לכ-1,000 ק"מ ויותר. חרדת הטווח תיעלם לחלוטין, ותהליך הטעינה יתקצר לדקות בלבד.
לדברי אחת המתכננים, סוללות ליתיום-יון הן הפתרון היעיל ביותר כיום הודות לצפיפות אנרגטית גבוהה, משקל נמוך יחסית ומספר מחזורי טעינה גבוה, ולכן הן ימשיכו להיות במרכז הפיתוח העתידי, תוך כוונה להפחית שימוש בחומרים אקזוטיים ויקרים האחראים למחיר גבוה. גם סוללות מצב מוצק (Solid State Battery) בהן האלקטרוליט (הנוזל הכימי המוליך זרם בסוללה רגילה) אלא נוזלי אלא מוצק, נמצאות גבוה בסדרי העדיפויות הודות ליתרונותיהן, בעיקר קיבולת גדולה יותר ורמת דליקות נמוכה יחסית.
פיתוח נוסף עליו עובדים בפורשה נוגע למארז הסוללה, המאגד את המודולים (קבוצות התאים). אלה צפויים להיות גדולים הרבה יותר ובעתיד הלא רחוק עשויים ליצור יחידה אחת חזקה יותר, עם השפעה חיובית על קיבולת האחסון ויכולת הקירור. בסך הכל צפויים הפיתוחים להעניק לדגמים חשמליים עתידיים של היצרנית טווח של עד 1300 ק"מ בין טעינות.
וזה עוד לא הכל. גם זמן הטעינה הוא נושא בוער, וכוונת פורשה היא לקצר את התהליך עד לרמה של דקות, בדומה לתדלוק מכונית בנזין כיום. גם כאן יש כמובן השפעה להרכב הכימי של האלקטרודות. אחד ממומחי פורשה טוען כי שיפור שם יאפשר לקצר את זמן הטעינה של טייקן מ-22.5 דקות ל-15. זמן זה יתקצר עוד יותר כאשר יותקנו עמדות עתידיות עם הספק של 500 קילוואט. הספק שיתאפשר הודות לקירור בשקע הטעינה, ולא רק בכבל הטעינה כפי שנהוג כיום.
בכל מקרה, אל תצפו לשילוב טכנולוגיות עתיד ועמדות מהירות במיוחד בזמן הקרובץ. לדברי פורשה מדובר במספר שנים. וגם אז, שילוב הסוללות החדשות והיקרות יותר יתבצע במכוניות שרק מעטים יוכלו לרכוש לעצמם.