בקצרה:
  • אודי RS4 הבאה תוסיף חשמל לבנזין
  • הביצועים ישופרו, הזיהום יקטן
  • פייבוריטית לשבור את שיא הרינג
מורשת ביצועים: אודי RS4 היא למעשה היורשת המודרנית של ה-RS2, מכונית הביצועים הראשונה של אודי - שפותחה ונבנתה בעצם על ידי פורשה - והייתה הראשונה לשאת את צמד האותיות RS, שמשמשות מאז את כל דגמי הקצה של היצרנית. היא גם מכונית ראשונה ששילבה בין שימושיות של מרכב סטיישן לביצועים ויכולת דינמית של מכוניות ספורט, הודות להנעה כפולה קבועה (ומנוע נפלא). היא גם ראשונה לכן שלא דרשה מבעליה כישרון ואינסטינקטים של נהג מירוץ כדי לנהוג בה מהר ובכל מזג האוויר.
דור חמישי בשושלת שצפוי להיחשף בקרוב ישמור על תצורת סטיישן, אבל לראשונה בהיסטוריית חטיבת הביצועים של אודי תשולב בו מערכת הנעה היברידית-נטענת. בדומה למתחרה העתידית שלה משטוטגארט – מרצדס C63 AMG - ובשונה מב.מ.וו M3 סטיישן שנחשפה לאחרונה, ודבקה בבנזין בלבד.
ביצועים בסיוע חשמל: תמונות ריגול לא רשמיות של ה-RS4 הבאה מציגות אותה תחת הסוואה אמנם, אך במופגן עם מדבקת PHEV המוצמדת לאחוריה, הצהרה על כך שתצויד במערכת הנעה היברידית-נטענת.
3 צפייה בגלריה
אודי RS2 פורשה 911
אודי RS2 פורשה 911
אודי RS2 פותחה בשיתוף פורשה
כבסיס ימשיך לשרת ה-V6 בנזין כפול המגדשים בנפח 2.9 ליטר מה-RS4 היוצאת, אך עם סיוע של מנוע חשמלי והספק מרבי שיעבור את רף 500 הכ"ס, גבוה משמעותית מ-450 כ"ס בדגם היוצא. נזכיר כי פורשה פנמרה 4S E-Hybrid עושה שימוש במערכת הנעה דומה עם תפוקה משולבת של 560 כ"ס.
מערכת ההנעה תהיה כפולה קבועה כמתבקש, ותאפשר זינוק ל-100 קמ"ש בכ-3.5 שניות. כמו בדגם היוצא, גם בעתיד יהיה דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, וככל הנראה יוצעו כאופציה גם בלמים קרמיים וצמיגי פירלי P-זירו קורסה דביקים במיוחד. בין היתר היא צפויה לקרוא תגר על שיאה של ב.מ.וו למכוניות מסוגה בנורבורגרינג.
מה אנחנו חושבים: למרות ששילוב הנעה חשמלית גוררת עמה עליה במשקל ופגיעה ביכולת הדינמית, דווקא במקרה של אודי ניתן לשמור על אופטימיות זהירה. בעיקר כי הגישה העדכנית של חטיבת הביצועים שלה הוא לא רק על ביצועי קו ישר ויכולת בכל מזג אוויר, אלא גם על חווית נהיגה מרגשת וחיבור אדם-מכונה, כפי שהוכיחה בדגמיה האחרונים. יש למה לצפות.