בקצרה:
  • הונדה CR-V ישווק לראשונה כהיברידי-נטען
  • יעניק עד 82 ק"מ על חשמל בלבד
  • תחילת שיווק בישראל - לא ידוע
הולך עם הזרם: קרוב לשנה לאחר שהוצג לראשונה במהדורה האמריקאית, מוצג דור אירופי חדש ל-CR-V של הונדה, רכב הפנאי הוותיק שלראשונה ישווק גם עם מערכת הנעה היברידית-נטענת.
תזכורת קצרה. הונדה CR-V - מדגמי הפנאי הקומפקטיים הראשונים בשוק (1995), נחשב בצפון אמריקה לאחד הפופולריים מסוגו, כולל בדור כול-חדש שהוצג אשתקד. את הבסיס לו מעניקה פלטפורמה חדשה עם בסיס גלגלים מקוצר של 270 ס"מ. הסיוויק המשפחתית למשל, הנשענת על אותה הפלטפורמה, נהנית מ-3.5 ס"מ נוספים). המרכב עצמו ארוך ב-7 ס"מ, רחב ב-1 ס"מ ונמוך ב-1 ס"מ מבעבר. במפתיע, למרות ממדים גדולים יותר, הדגם לא ישווק עם שורת מושבים שלישית כבעבר.
החדשה המוטורית האמיתית כאן היא גרסה היברידית-נטענת המיועדת בשלב זה לאירופה בלבד. מנוע הבנזין והמנוע החשמלי - לצד המבנה כולו - זהים לאלו של הגרסה ההיברידית הרגילה, אך הסוללה גדולה יותר - אם כי נתונים מדויקים לא נמסרו. הונדה כן מעדכנת כי היא תאפשר נסיעה חשמלית לטווח של 82 ק"מ.
מנוע הבנזין האטמוספרי במחזור אטקינסון, עם ארבעה צילינדרים ובנפח 2.0 ליטר, מייצר בהיברידית הנטענת וברגילה הספק של 142 כ"ס כ"ס בלבד, ומשמש בעיקר לטעינה שוטפת של הסוללה המניעה את המנוע החשמלי (183 כ"ס). אך ביכולתו גם להתחבר לגלגלים הקדמיים (באמצעות מצמד, ללא תיבת הילוכים) בשיוט מהיר או בתאוצה חזקה. ההספק המשולב של כלל המנועים - 204 כ"ס. מנוע חשמלי נוסף משמש כמתנע וכמנוע-עזר.
מה אנחנו חושבים: חטיבת הרכב של הונדה סובלת בשנים האחרונות מירידה בהיקף המסירות, בארץ ובעולם - תוצר של מלאי דגמים קטן ולא עדכני. עם זאת, ה-CR-V החדש בו נהגנו לאחרונה מלמד כי יש למותג מה להציע עדיין. מה לא ברור? סוגיית המחיר, עקב אכילס של הונדה בשנים האחרונות. אם תצליח היצרנית ובעיקר היבואנית להציע את דגמי המותג במחירים תחרותיים, העתיד בהחלט עשוי להיות ורוד עבורן. אם לא, הצלילה במסירות שהגיעה אשתקד לנתון מדהים של 85% (לעומת 2021), צפויה להמשיך ואף להתחזק.