בקצרה:
  • גרסת CS של M3, עוד יותר מקומפטישן
  • מציגה דיאטה קלה ותוספת של עשרות כ"ס
  • תגיע לישראל ברבעון השלישי
יותר כוח פחות משקל: ה-CS תהיה גרסת קצה ל-M3, לא מכונית סטנדרטית בעצמה. מנוע שישה צילינדרים כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר יפיק בה 550 כ"ס, 40 כ"ס יותר מה-M3 קומפטישן הודות ללחץ גדישה גבוה יותר (2.1 באר לעומת 1.7). עדיין עם תיבת שמונה הילוכים והנעה כפולה-קבועה מוכרת (עם אפשרות ניתוק ההנעה לפנים) ודיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.
לדברי היצרנית, ה-CS קלה ב-20 ק"ג מה-M3 כפולת הנעה רגילה הודות לסעפת פליטה מטיטניום ובעיקר שימוש ניכר בקרבון. למכסה המנוע, כונסי ומסיטי האוויר, ספוילר על דלת תא המטען ומראות הצד. וגם בתא הנוסעים, המושבי באקט קדמיים, מנופי השליטה הידנית בהילוכים והקונסולה שבין המושבים.
עוד יותר מהירה: תוספת הכוח והפחתת המשקל מאפשרות ל-CS לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות, 0.1 שניות פחות מה-M3 כפולת ההנעה, בדרך ל-302 קמ"ש מרביים (12 קמ"ש יותר). למיתלים גיאומטריה שונה וכיול ייחודי לבולמי הזעזועים בעוד בלמים קרמיים הם אופציה בתוספת תשלום כמו בגרסה הרגילה.
מה אנחנו חושבים: חטיבת הביצועים של ב.מ.וו הציגה בשנה שעברה סוללת דגמים וגרסאות יוצאות דופן. ולאור הרף הגבוה שקבעה והציפיות כפועל יוצא מכך, ה-CS המרשימה שמוצגת כעת מעט מאכזבת. לא שהיינו מתנגדים לה במוסך הפרטי, אבל הבחירה בהנעה כפולה למכונית עם יותר מקריצה למסלול, מלמדת על פשרה מסוימת, ופחות לחווית נהיגה מרגשת וטהורה. מכיוון שממילא כל מכונית כזו שתיוצר תמכר עוד לפני שתורכב, הגרמנים יכולים - ואולי אף צריכים - היו ללכת כאן קצת יותר רחוק.