• למבורגיני מציגה גרסת קצה לאוונטדור שתהיה האחרונה ללא סיוע חשמלי
  • עם V12 אטמוספרי, 780 כ"ס וסאונד אלוהי
  • הייצור יוגבל ל-600 יחידות, 350 לקופה, 250 לרודסטר
בפעם האחרונה: מנוע בתצורת V12 היה מאז ומעולם אחד מהסמלים הגדולים ביותר של למבורגיני. בעיקר כי היה אחראי על הנעת המכוניות הנחשקות והאייקוניות ביותר שירדו מפס הייצור המפורסם בסנטה אגתה, החל מהמיורה, דרך הקונטאש, דיאבלו, מורצ'ילאגו וכעת האוונטדור - שמסתמנת כאחרונה בשושלת מפוארת, וצפויה לצאת בקרוב לגמלאות - עשור לאחר שהוצגה לראשונה.
כעת למבורגיני מציגה גרסת קצה אחרונה בהחלט, המכונה LP 780-4. הספק ה-V12 בנפח 6.5 ליטר אטמוספרי עומד על 780 כ"ס, 10 כ"ס יותר מה-SVJ הקיצונית שקבעה בקיץ 2018 שיא הקפה במסלול הנורבורגרינג. הוא מחובר לתיבת שבעה הילוכים חד מצמדית והנעה כפולה קבועה. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות, נתון זהה ל-SVJ בגלל משקל עצמי גבוה במעט (25+ ק"ג), בדרך ל-355 קמ"ש מרביים (5 קמ"ש יותר).
מה עוד צריך לדעת עליה: שאר המערכות המכאניות זהות לאוונטדור S, לרבות היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים ובלמים קרמיים (400 מ"מ שש בוכנות מלפנים, 380 מ"מ וארבע בוכנות מאחור).
מבחינה עיצובית ה-LP 780-4 נבדלת מהאוונטדור S הרגילה בפגושים שונים מלפנים עם כונסי אוויר גדולים יותר, מאחור עם מסיט אוויר גדול. צמד צינורות פליטה ממוקמים גבוה יותר לטובת יעילות אווירודינמית ויהיו אחראים גם על צליל יוצא דופן של המנוע, שבאופן נדיר כיום בתעשייה עדיין נושם אוויר בכוחות עצמו ולא באמצעות מגדש.
החישוקים ("20 מלפנים, "21 מאחור) מגיעים מה-SVJ עם מנגנון נעילה מרכזי כמקובל ברכבי מרוץ, ועליהם מולבשים צמיגי פירלי P-זירו קורסה (255/30 מלפנים, 355/25 מאחור) דביקים יותר משל הגרסה הרגילה.
מה אנחנו חושבים: לא ניתן להימנע מכך, והחשמל כך נראה יהיה אחראי גם על הנעת מכוניות-על אקזוטיות, למרות תוספת המשקל של הסוללות המכבידות ולמרות הוויתור על היכולת לייצר צליל מנוע כמו פעם. הן עושות את זה על ידי יחידות היברידיות כמו במקרה של פרארי עם ה-SF90 וה-296GTB, מקלארן ארטורה, או חשמלית מלאה כמו לוטוס אויג'ה וכמו בדגמי העתיד של בואגטי. גם למבורגיני, שהצליחה עד כה לשמור אמונים למנועי ענק טהורים ממגדשים ומסיוע חשמלי, תיאלץ להתאים עצמה ולהתחבר לשקע.
סביר להניח שהדור הבא של מכונית-העל האיטלקית יהיה טוב מכל בחינה, ויציע ביצועים טובים לאין שיעור, לצד אפשרות עמידה בתקני הזיהום המחמירים. השאלה היחידה היא האם למבורגיני תצליח לשמר בדגמי העתיד שלה את אופי "השור הזועם", זה שהתעצב בששת העשורים האחרונים בעיקר בזכות המנוע הייחודי. ימים יגידו. לנו נדמה שעוד נתגעגע אליה.