בקצרה:
  • פאסאט הבאה תתבסס על סקודה סופרב
  • עם גרסה היברידית-נטענת וטווח של כ-100 ק"מ
  • רק במרכב סטיישן, ולכן לא תשווק כאן
פולקסווגן פאסאט
בעזרת השם: למרות ירידה משמעותית בביקושים למשפחתיות גדולות, ולמרות שפולקסווגן כבר חשפה את ה-ID7 כיורשת חשמלית, היצרנית הגרמנית תציג בקרוב בכל זאת דור חדש ותשיעי בשושלת הפאסאט. כך אישר תומאס שפר, מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, לאוטומוטיב ניוז.
עם זאת, הדור התשיעי של הפאסאט (B9), שיוצג בחודשים הקרובים, ייוצר רק במרכב סטיישן, בשונה מקודמותיה ששווקו גם בתוצרת סדאן גם עבור השוק האמריקאי. נזכיר כי בצד השני של האטלנטי שיווק הפאסאט הופסק כבר בשנה שעברה.
איך שהגלגל מסתובב: באופן הפוך לשני העשורים האחרונים, מי שמובילה כעת את הפיתוח היא סקודה, שכן הפאסאט החדשה תבוסס על הדור הרביעי של הסופרב החדשה, שתוצג גם היא בקרוב. שתיהן גם ייוצרו במפעל משותף בברטיסלבה, סלובקיה.
תמונות ריגול שפורסמו ברשת מאשרות שהפאסאט שומרת על דמיון ניכר לדגם היוצא, בהתאם לשמרנות העיצובית המקובלת בוולפסבורג. סביבת הנהג לעומת זאת צפויה לעבור שינוי משמעותי, עם מסכים גדולים וממשק משתמש טוב משמעותית מזה שבדגמים החשמליים של הקונצרן.
כבסיס תשמש פלטפורמת MQB המוכרת, עם שינויים ועדכונים מתבקשים. עוד לא ברור האם מנועי דיזל - שהופכים פחות ופחות פופולריים - יוצעו בדור החדש. מה שבטוח הוא שהגרסה ההיברידית-נטענת תצויד במצברים גדולים מאלה של הדגם הנוכחי, עם טווח נסיעה גדול משמעותית, ככל הנראה סביב 100 ק"מ. גרסאות הבסיס ימשיכו להשתמש במנוע בנזין מוגדש המוכר של היצרנית, בנפח 1.5 ליטר עם מערכת היברידית קלה (48V).
מה אנחנו חושבים: פולקסווגן משקיעה בשנים האחרונות משאבים אדירים בפיתוח סוללת דגמים חשמליים, האמורים לאפשר ללקוחות המסורתיים בקטגוריות השונות ניתוק מהבנזין ומעבר להנעה נקייה מזיהום. ובשונה ממתחרות אירופאיות, כמו רנו ופיז'ו, השומרות גם בעידן החשמל על שמות הדגמים המוכרים, פולקסווגן מתנערת מהם עם דגמי משפחת ID.
ועדיין יש ליצרנית הגרמנית קהל לקוחות גדול ושמרן שלא מוכן להתחבר לשקע מצד אחד. ומצד שני, הפאסאט הוותיקה נדרשת לעדכון דחוף כדי לשמור על רלוונטיות לשוק. לקהל המסורתי שלה זה אמור להספיק. על התואר אמת המידה המתקדמת והחדשנית של הקטגוריה, תנסה ה-ID7 להתמודד.