בקצרה:
  • מזראטי גרקלה הוא תשובה איטלקית לפורשה מקאן
  • מבוסס על אלפא סטלביו, עם מנועי בנזין וחשמל
  • יוצג רשמית בעוד חודש, ינחת כאן בהמשך השנה
הקטן של מזראטי: הגרקלה יהיה רכב הפנאי הקטן של מזראטי, כמתחרה בפורשה מקאן וגרסאות קצה של רכבי פנאי גרמניים כמו אודי SQ5 וב.מ.וו X3 M40. היצרנית האיטלקית חושפת כעת תמונות שלו עם מדבקות הסוואה פחות מסיביות מבעבר, החושפות יחידות תאורה צרות מלפנים ומאחור, סבכה גדולה ורביעיית מפלטים.
הצללית מגלה שלושה כונסי אוויר מאחורי בית הגלגל הקדמי, סמל המותג מופיע גם על קורה C ודלת תא מטען משתפלת בחדות לאחור ליצירת מראה דמוי קופה.
מה אנחנו יודעים: מזראטי לא מפרסמת בינתיים פרטים טכניים, אותם היא שומרת להשקה הרשמית בעוד כחודש. אתרי חדשות רכב באירופה מדווחים כי הגרקלה מבוסס על פלטפורמה משותפת לאלפא סטלביו. שלא במקרה, גם את פס הייצור בקאסינו, דרום-מזרחית לרומא, הם צפויים לחלוק.
מנועי הבנזין יהיו מבית מזראטי, לרבות ארבעה צילינדרים 2.0 ליטר מוגדש עם מערכת היברידית קלה ו-330 כ"ס בגרסת הבסיס, וגרסת טרופאו בכירה עם מנוע מנוע שנלקח מה-MC20, יחידת V6 בנפח 3.0 כפול מגדשים המכונה נטונו (Nettuno - נפטון), על שם אל הים במיתולוגיה הרומית שקלשונו המפורסם הפך לסמל המותג. ההספק צפוי להיות נמוך מה-630 כ"ס במכונית העל.
בשני המקרים החיבור יהיה למערכת הנעה זהה לזו של רכב הפנאי של אלפא, עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה – אחורית בבסיסה המעבירה כוח לפנים כשנדרש. בהמשך תציע היצרנית גם גרסה חשמלית מלאה, בדומה לדור הבא של פורשה מקאן.
מה אנחנו חושבים: הגרקלה הוא תוספת חשובה למזראטי, הסובלת מהיצע דגמים דל, מיושן ויקר, והמכניס אותה לאחת הקטגוריות הפופלאריות ביותר בקבוצת היוקרה. ובכך הוא ללא ספק יסייע לשפר את מצב המכירות העגום של המותג ואת הרלוונטיות שלו לשוק.
הבעיה היא שכרגיל אצל האיטלקים, זה מעט מדי ומאוחר מדי. מזראטי תידרש לעשות הרבה יותר אם ברצונה לשרוד בעתיד. למשל להאיץ פיתוח של דגמים חדשים שיאפשרו לה להרחיב את ההיצע, להציג מחליפים לדגמים הארכאיים שלה וכמובן להשקיע בחשמל. האם תצליח בכך? השנה-שנתיים הקרובות יהיו קריטיות.