בקצרה:
  • הקופה הבסיסית של ב.מ.וו מרחיבה את ההיצע
  • מציעה מנוע קטן יותר יחד עם הנעה אחורית
  • המחיר מתחיל ב-299 אלף שקל
בחזרה לבסיס: יבואנית ב.מ.וו מתחילה לשווק את ה-220, גרסת בסיס לסדרה 2 קופה עם תג מחיר של 299 אלף שקל, 135 אלף שקל פחות מה-M240 כפולת ההנעה שהייתה היחידה בהיצע עד כה. מערכת ההנעה עברה בירושה מה-220 היוצאת - 2.0 ליטר בנזין מוגדש עם 184 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית (עם מנופי שליטה ידנית בהילוכים מההגה) והנעה אחורית קלאסית.
בהשוואה לסדרה 2 הקודמת, החדשה גדולה מכל בחינה. היא ארוכה ב-10.5 ס"מ (453.5 ס"מ) רחבה ב-6.5 ס"מ (184 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-5 ס"מ (274 ס"מ), מה שמביא גם לעליית משקל של 50 ק"ג. כתוצאה מכך הזינוק ל-100 קמ"ש איטי מקודמתה ב-0.3 שניות (7.5 שניות). למרות הגידול בממדים, נפח תא המטען נותר זהה (390 ליטר).
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע גדול ("14.9), מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, ריפוד דמוי עור, חלון שמש וחישוקי "18. גרסת M-ספורט הבכירה מוסיפה כיוון חשמלי למושבים הקדמיים כמו גם כיול שונה למיתלים ולהגה בעבור 20 אלף שקל נוספים. אבזור הבטיחות בשתי הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: מצד אחד, ה-220 קופה היא מכונית ההנעה אחורית הזולה ביותר שניתן לרכוש כיום באולם התצוגה של ב.מ.וו. מצד שני, העובדה כי מערכת ההנעה לא שונתה כלל והביצועים אף איטיים מבעבר, מאכזבת במקצת. מתחרות ישירות אין לה ממש, שכן אודי הפסיקה לייצר את ה-TT, אבל תג המחיר שלה מציב אותה מול דגמים חשמליים כמו טסלה מודל 3 או פולסטר 2 שמציעים ביצועים טובים משמעותית, שימושיות משופרת ובלי טיפת בנזין. יש עם זאת להניח שקהל היעד שלה מעדיף רעש אגזוז על זמזום חרישי. לקוחות פוטנציאליים לא יחסרו לה.