בקצרה:
  • ב.מ.וו עשויה להציג לראשונה M7
  • עם 750 כ"ס מתערובת בנזין וחשמל
  • הצגה רשמית בשנה הקרובה
חגיגות היובל: חטיבת הביצועים המפורסמת של ב.מ.וו חוגגת כעת יובל שנים להיווסדה. במהלך השנים האחרונות עברה לא מעט שינויים, בהתאם לאלה שעוברת תעשיית הרכב. החל במעבר ממנועים אטמוספריים תאבי סל"ד למוגדשים, תיבות הילוכים ידניות שהוחלפו באוטומטיות, ואפילו מערכות הנעה כפולה במקום אחורית טהורה.
גם פרות קדושות נשחטו. למשל, למרות שהצהירה בעבר כי האות M לא תתנוסס על רכבי פנאי מגושמים היא הביאה לבסוף לייצור את ה-X5M וה-X6M ולאחר מכן גם ה-X3M ו-X4M. אחת המכוניות הבודדות שלא זכתה עדיין לטיפול מלא ומקיף של חטיבת הביצועים היא סדרה 7, למרות שמרצדס מציעה גרסאות AMG ל-S קלאס כבר יותר משני עשורים.
בסימן שבע: סדרה 7 היא כיום המכוניות הוותיקות ביותר באולם התצוגה של ב.מ.וו, ודור חדש לחלוטין יוצג בקרוב, גם בגרסה חשמלית מלאה שתיקרא i7. בשונה מקודמותיה בשושלת, הדור השביעי יפסיק להציע מנוע V12 בגרסה הבכירה, כשאת מקומו צפויה לתפוס יחידה היברידית נטענת מה-XM קונספט, המשלבת V8 כפול מגדשים עם סיוע חשמלי והספק שצפוי לעמוד על כ-750 כ"ס.
ב.מ.וו עשויה להצמיד לה את הכינוי 760M כמו בגרסת הקצה של הדור היוצא, או לכנות אותה M7, כאמור לראשונה בהיסטוריה של הדגם. להבדלים בין שמות הדגמים העתידיים יש משמעות. במקרה הראשון מדובר בהשבחה מתונה יחסית, בעוד שבמקרה השני מדובר בהשבחה מלאה של חטיבת הביצועים הכוללת כמעט כל המכלולים המכאניים לרבות מנוע, תיבת הילוכים, מערכת הנעה, מיתלים, היגוי, בלמים, חיזוקי שלדה ועוד. כפועל יוצא ההשפעה על שדרוג היכולות הדינמיות גדולה משמעותית במקרה השני.
מה אנחנו חושבים: ב.מ.וו נחשבה לאחת היצרניות המוערכות ביותר בתעשייה, בעיקר בזכות יכולות דינמיות גבוהות בכל אחת מסדרות הדגמים השונות, שמיצבו אותם מבחינה זו כאמות מידה בקטגוריות השונות. אלא שבשנים האחרונות ב.מ.וו איבדה את העליונות שאפיינה אותה בעבר, וכדי לשמור על מעמדה הרם בשינויים המשמעותיים שעוברת התעשייה היא נדרשת להשקיע משאבים רבים.
האם הצגת M7 עם מערכת הנעה היברידית מתקדמת היא הפתרון לכך? לא בטוח. לטעמנו לפחות היצרנית צריכה להשקיע פחות בביצועי מערכות ההנעה ויותר בשיפור חווית הנהיגה בסדרות הקטנות יותר.