בקצרה:
  • צ'רי הסינית תשווק כאן שלושה רכבי פנאי
  • בינתיים על בנזין, בעתיד גם חשמל
  • שיווק רשמי ברבעון האחרון של השנה
הסינים באים: שנה לאחר שחשפנו את תוכניות השיווק המקומיות של צ'רי, המותג הסיני צפוי להתחיל לשווק כאן שלושה רכבי פנאי ברבעון האחרון של השנה. צ'רי תהיה מותג רכב עשירי מסין שמשווק כאן מכוניות, אבל בשונה משאר יצרניות הרכב מהמזרח, ההיצע שלה בשלב ראשון לא יכלול אף רכב בעל הנעה חשמלית מלאה. היצרנית שהוקמה לפני רבע מאה ונחשבת לאחת הגדולות בסין, תיוצג בישראל על ידי קרסו, אבל ביבואנית מציינים כי הפעילות תופרד מהמותגים האחרים שבשליטתה – רנו, ניסאן, דאצ'יה ואינפינטי.
5 צפייה בגלריה
צ'רי אומודה 5
צ'רי אומודה 5
צ'רי אומודה 5
כעת מפרסמת היבואנית פרטים ראשונים על ההיצע העתידי, שישווק על פי תקינה אירופאית מלאה, כחלק מתוכנית חדירה עתידית של המותג ליבשת הישנה. נציין כי ישראל תהיה המדינה ה-22 בה צ'רי משווקת מכוניות מחוץ לסין, אחרי דרום אמריקה, אפריקה, מדינות המפרץ הפרסי, מזרח אירופה ורוסיה.
למרכז הזירה: ארסנל הדגמים של היצרנית כולל שתי משפחות עיקריות - רכבי נוסעים המכונים אריזו (Arrizo) שלא ישווקו בשלב ראשון ורכבי פנאי המכונים טיגו (Tiggo) שכן. הטיגו 7 הוא רכב פנאי לחמישה נוסעים והוא ינסה להיות אלטרנטיבה לרכבי פנאי קומפקטיים, עם תחרות ישירה מצד קיה סלטוס וסוזוקי S-קרוס. מבחינת מידות הוא ארוך מהם ב-20 ס"מ מסוזוקי, ב-13 ס"מ מקיה (450 ס"מ) עם בסיס גלגלים גדול במעט של 265 ס"מ (5 ס"מ יותר מה-S-קרוס ו-2 ס"מ יותר מסלטוס).
5 צפייה בגלריה
צ'רי טיגו 8
צ'רי טיגו 8
צ'רי טיגו 8
הטיגו 8 ימוצב מעליו עם ממדים גדולים יותר (472 ס"מ לאורך ובסיס גלגלים של 271 ס"מ) המאפשרים שורת מושבים שלישית ושבעה מקומות ישיבה. בכך הוא ינסה להיות אלטרנטיבה לרכבי פנאי כמו מיצובישי אאוטלנדר, סקודה קודיאק, פיז'ו 5008 וניסאן X-טרייל.
הדגם השלישי שישווק הוא האומודה 5, המודרני והחדש מהשלושה, הוצג רשמית בתערוכת גואנגז'ו לפני כשנה. מבחינת מידות הוא דומה לטיגו 7 (אורך של 440 ס"מ, בסיס גלגלים של 263 ס"מ) אבל העיצוב שלו מודרני, ומאפשר לדברי היצרנית מקדם גרר נמוך במיוחד.
בינתיים רק בנזין: על הנעת שלושת הדגמים מופקד מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר המפיק 197 כ"ס, בחיבור לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית. האומדה צפוי לקבל בעתיד גם מערכת הנעה היברידית וחשמלית מלאה.
שלושת הדגמים ישווקו כאן עם מערכות בטיחות מתקדמות לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
5 צפייה בגלריה
צ'רי אומודה 5
צ'רי אומודה 5
צ'רי אומודה 5
מה אנחנו חושבים: אל שוק הרכב הישראלי נוספו בשנים האחרונות לא מעט מותגי רכב סינים, רובם לא ממש מוכרים לפני כן, ורק בודדים מתוכם כמו MG, ג'ילי ואיוויס זכו כאן להצלחה. המשותף לכולם הוא שילוב בין הנעה חשמלית מודרנית לתג מחיר נמוך מדגמים מתחרים של מותגים מוכרים.
לצ'רי בינתיים אין מערכת הנעה חשמלית באף אחד מהדגמים אותם היא מתכוונת לשווק כאן, מה שעשוי להקשות עליה, שכן מדובר באחד מהיתרונות הגדולים ביותר של מותגי התעשייה הסינית. כך שלהצליח בשוק הישראלי, לפחות עם היצע הדגמים הראשון אותו תשווק כאן, לא תהיה משימה פשוטה בכלל.