בקצרה:
  • לקסוס הציגה מערך תפעול חדש לספינת הדגל LS
  • לישראל יגיע העדכון רק במחצית השניה של 2023
  • לקוחות פולקסווגן יאלצו להמתין יותר, עד 2024
אחרי ה-UX הקטן' do ספינת הדגל לקסוס LS תצויד במערך מולטימדיה חדש, ותוותר על משטח המגע המיושן והמסורבל. בנוסף מציגה יצרנית היוקרה היפנית אפליקציה חדשה לשליטה מרחוק על חלק ממאפייני הרכב, ומרחיבה את אפשרויות התפעול הקולי.
ראוי להזכיר בהקשר זה כי ה-LS, שנחשפה בדור הנוכחי לפני כמעט שש שנים ולפני שנתיים עברה מתיחת פנים קלה, מתקשה לצמצם את הפערים הטכנולוגיים שהולכים ומתרחבים בינה לבין המתחרות. בעיקר כאשר שתי הגדולות שבהן, מרצדס וב.מ.וו, מציעות כיום דגמים עדכניים ואולטרא-טכנולוגיים בדמות ה-S קלאס וסדרה 7. ובנוסף מציעות שתיהן - כל אחת בדרכה - גרסאות כול-חשמליות. ה-EQS וה-i7 בהתאמה.
ה-LS העדכנית לא עושה זאת (הגם שברור כי בעתיד הלא רחוק תציג גרסה חשמלית) אך כן משפרת את מערך המולטימדיה המיושן שלה. ומלבד הוויתור על משטח המגע, תשלב מערכת הפעלה חדשה שמבטיחה להיות אינטואיטיבית ומהירה, ותפשר קישוריות אלחוטית למכשירי אייפון. בעלי אנדרואיד יאלצו עדיין להשתמש בכבל.
על גבי המסך המרכזי (עדיין "12.3) תציע ה-LS מערכת ניווט חדשה מבוססת ענן, עם תכנון מסלול המתחשב בדיווחי תנועה, מצב הכבישים ומקומות חניה אפשריים. כמו כן תהיה הפעלה קולית תחת הפקודה "היי לקסוס", שתאפשר חיפוש באינטרנט וביצוע שיחות טלפון ותפעול מערכות אודיו ואקלים.
אפליקציית השליטה מרחוק תאפשר ביצוע של מספר פעולות באמצעות הסמארטפון, ובהן הפשרת קרח על השמשה הקדמית, שליטה בנעילת הרכב והפעלת מאותתים. מערך חדש של מצלמות חניה יעניק תצוגת "רצפה שקופה", עם מבט על מכשולים אפשריים מתחת הרכב ויציג את מיקום הגלגלים. מדובר במערכת דומה לזו של דגמי לנדרובר, שם היא מיועדת בעיקר לנסיעה בשטח.
פולקסווגן מכירה בכישלון: בשנים האחרונות התפרסמו ביקורות מאוד לא מחמיאות על תפעול מסכי המגע בדגמים חדשים של יצרנית הרכב פולקסווגן. על איטיות המערכת, סרבולה עם תפריטים ארוכים וחבויים, הבחירה בחיסול כמעט כל מיתוג פיזי למעט מיתוג הסטה-הפעלה ואפילו הנראות. בפולקסווגן לא תמיד אהבו את הביקורת וטענו לא פעם כי תקופה קצרה של הסתגלות הופכת אותה למצוינת, מהטובות בתעשייה.
2 צפייה בגלריה
פולקסווגן ID4
פולקסווגן ID4
פולקסווגן ID4 ומסך המגע - לא טוב מספיק, תיקון ב-2024
כעת זה כבר לא קורה. תומאס שאפר, העומד בראש היצרנית כבר למעלה משנה, הודה לאחרונה בתערוכת לוס אנג'לס כי המערכת אינה טובה, וכי נעשו שגיאות בתהליך פיתוחה. הוא גם מבטיח כי היא תעודכן ותהיה טובה יותר, אך מבהיר כי זה לא יקרה לפני 2024 ומגלה כי הסיבה לכך היא "האצת התהליכים כדי להשיק כמה שיותר מהר דגמים (חשמליים) חדשים".
מה אנחנו חושבים: הוויתור על משטח המגע המסורבל הוא צעד מתבקש, אבל יתכן והוא מגיע מאוחר מדי עבור ה-LS שאיבדה סופית את הקשר עם צמרת ספינות הדגל היוקרתיות. שכן בזמן שמרצדס וב.מ.וו, כל אחת בדרכה, משדרגת מעלה מעלה את הדגם החשוב, לקסוס נראה כמי שוויתרה על המירוץ. כעת היא גם מאחור מבחינה טכנולוגית בכלל והנעה חשמלית בפרט.
ומה עם פולקסווגן ומערכת המידע? אפשר לצפות מיית הרכב הגדולה בעולם להצליח לתקן בעיה כה משמעותית, שלבטח אינה חדשה לאחראים על המוצר ותועדה מסביב לעולם בשנים האחרונות, בקצב קצת יותר מהיר. המתנה של שנתיים לעדכון הנדרש נראית לנו ארוכה מדי, וגם כזו שעלולה להחמיר עוד יותר את בעיית התדמית של המותג.