בקצרה:
  • סקודה חושפת את גרסת הקופה לאניאק החשמלי
  • דגם זהה בכל, למעט מראה החלק האחורי
  • יבואנית המותג: יגיע לישראל עוד השנה
אותו הדבר, רק עם יותר סטייל: סקודה חשפה גרסת קופה מעוצבת לרכב הפנאי החשמלי אניאק, אח תאום לפולקסווגן ID.5 שהוצג לאחרונה. לישראל הוא צפוי להגיע לקראת סוף שנת 2022.
עיצוב האניאק קופה שומר על החזית המוכרת מהדגם הרגיל, וגם המראה הפנימי זהה. השינוי המתבקש מתחיל בגג המשתפל לאחור כבר ממרכז הרכב, ומסתיים במעין בזנב קטן. שונה באופן מובהק מהמרכב הזוויתי-ענייני יותר של האניאק הרגיל. בהתאם, גודלו של חלון קורה C קטן משמעותית ודלת תא המטען הופכת קעורה יותר, עם סף העמסה גבוה יותר. גרסת ה-RS (בתמונות) כוללת כמובן מוטיבים ספורטיביים המתבטאים בפגושים וחישוקים, לצד גימורים חיצוניים מושחרים, צבע יחודי, גימור פנים עם דמוי-קרבון, דיפון תקרה שחור ומושבים ספורטיביים.
מבחינת המימדים, גרסת הקופה הוסיפה 4 מ"מ בלבד לאורך ו-6 מ"מ לגובה, עם בסיס גלגלים זהה ותא מטען צנוע ב-13 ליטרים בלבד. הקופה ישווק עם יחידות הנעה מוכרות מהדגם הרגיל - בהן גרסת "60" עם סוללת 62 קוט"ש ומנוע חשמלי בהספק של 180 כ"ס, גרסת "80" עם סוללת 82 קוט"ש ו-204 כ"ס וגרסת 80X עם סוללה דומה, הנעה כפולה ו-265 כ"ס.
לצידן תוצע גם באניאק קופה גרסת RS ספורטיבית, שמציעה למעשה את צמד המנועים של גרסת ה-80X - אך עם עוד 35 כ"ס ו-3.6 קג"מ למשך 30 שניות, המסייעים לקצר את התאוצה ל-100 קמ"ש בחצי שניה (6.5 שניות).
בסקודה לא מפרטים על טווחי הנסיעה של גרסאות ההנעה השונות, אך מצהירים כי האניאק קופה יגיע לטווח מירבי של 545 ק"מ - נתון גבוה במעט מזה של אניאק רגיל, כנראה הודות למקדם גרר נמוך במעט.
רשימת האבזור נותרה דומה לזו לאניאק המוכר עם סבכה קדמית מוארת, גודל חישוקים שמגיע ל-"21, תאורת מטריקס-לד, גג פנורמי ענק, לוח מחוונים דיגיטלי ("5.3) ומסך מולטימדיה בגודל "13, בקרת אקלים תלת-איזורית, ריפודי אלקנטרה ועור, מצלמות היקפיות ועוד.
בתחום הבטיחות יציע הקופה עד תשע כריות אוויר, כולל כרית מרכזית בין הנהג לנוסע, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת עייפות, אורות גבוהים אוטומטיים ועוד.

לעמוד סקודה אניאק בקטלוג iCar