בקצרה:
  • קורולה קרוס תשווק עם מנוע היברידי חזק יחסית
  • דגם ראשון של היצרנית עם לוח מחוונים דיגיטלי
  • התכנית: תגיע ארצה ברבעון האחרון של 2022
רכב פנאי חמישי במספר: קורולה קרוס אינה חדשה בפורטפוליו של טויוטה, למרות שלאירופה כלל לא הגיעה בשנה וחצי שחלפה מאז השקתה. כעת זה משתנה והקורולה המוגבהת תהיה רכב פנאי חמישי באולם התצוגה של המותג באירופה וישראל. מטרתו למלא חלל שיווקי חשוב שנוצר בין C-HR הקטן שמתקשה למצב עצמו כרכב שימושי למשפחה, לבין ראב4 היקר יחסית. במילים אחרות, אין לה מתחרה ישיר בפנומנים שיווקיים כמו יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי, פיז'ו 3008 ועוד מעט גם קיה ספורטאז' - כולם עדכניים מאוד עד חדשים לגמרי.
הקרוס - שמבוסס על קורולה-ליסינג מוכרת, עם פלטפורמת GA-C - שונה כמובן במראה מהדגם המהווה לו בסיס. אם להשוות אותו לגרסת האצ'בק, בסיס הגלגלים זהה לחלוטין (264 ס"מ), אבל המרכב גדול משמעותית. הוא ארוך ב-9 ס"מ (446 ס"מ), רחב ב-3.5 ס"מ (182.5 ס"מ) ובעיקר גבוה ב-16 ס"מ (162 ס"מ).
טויוטה טוענת כי כל חלקי המרכב שונים מהמשפחתית אבל בכל מקרה, וכדי שלאיש לא תהיה טעות, היא משתמשת באיפור קרבי לרוב כמו פסי גגון בולטים, מגני פלסטיק שחור מסיביים ועוד. סביבת הנהג כוללת לראשונה לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.3) לצד מסך מגע גדול ("10.5).
היברידי כוחני: טויוטה תשווק את הקרוס עם המנוע ההיברידי שמוצע בקורולה הרגילה באירופה, אבל בנתיים לא עשה עלייה ארצה. הוא משלב מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר עם מנוע חשמלי יעיל ומייצר יחד 197 כ"ס. אלה עוברים רק לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה בגרסה הבסיסית, או לכל הגלגלים בגרסה שכוללת גם מנוע חשמלי נוסף מאחור. בשתי הגרסאות הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8.1 שניות, כמעט שלוש שניות פחות מקורולה האצ'בק.
טויוטה תציע בו את כל מערכות הבטיחות המוכרות שלה, לרבות בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה והאצה לא רצונית למכשול), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: טויוטה שהייתה ממייסדות קטגוריית רכבי הפנאי, נשארה מאחור דווקא בעשור האחרון, בו הפכה הקטגוריה מנישתית לליבת התעשייה. כעת, בשלהי עידן מנועי הבנזין ולאחר שיצרניות מתחרות רבות נהנו מרווחי עתק מדגמים כאלה, היא מנסה לסגור את הפער. וקרולה קרוס עשויה בהחלט להתגלות כתוספת סופר-חשובה בהתחשב בתדמית המעולה שיש למותג בקרב רוכשים פרטיים ומוסדיים. ועם תג-מחיר שיישר קו עם המתחרים המוזכרים, היא בהחלט יכולה להפוך ללהיט מכירות יוצא דופן. עד כמה היא גם טובה על הכביש? יש לנו כמעט שנה לתכנן את המבחן הראשון עבורה.