בקצרה:
  • פיאט 600 יהיה דגם פנאי חדש, יחליף את 500X
  • ישווק עם בחירה בין חשמל, בנזין והיברידי
  • דגמים נוספים: קוודרוסייקל ומיקרו-ואן
3 צפייה בגלריה
פיאט 600, המקורית. החדשה תהיה גדולה משמעותית
פיאט 600, המקורית. החדשה תהיה גדולה משמעותית
פיאט 600, המקורית. החדשה תהיה גדולה משמעותית
המשפחה תתרחב במהירות: פיאט האיטלקית צפויה להציג בחודשים הקרובים דגם חדש עם שם ישן - 600. בכך היא צפויה לשחרר את ה-500X, רכב הפנאי הקטן, הוותיק (2014) ולא ממש מצליח, לגמלאות. בעולם הוא עדיין משווק אגב, את ישראל הוא נטש ב-2019.
התכניות להשקת פיאט 600 אינן ממש חדשות, שכן הוא צפוי היה להגיע ובעבר אף נקבע מועד משוער להשקתו - החודש. אלא שבינתיים חשיפתו הרשמית נדחתה למחצית השנייה של השנה. מידע רשמי מטעם פיאט עוד אין, אבל לפי דיווחים בתקשורת האירופית, בין ה-600 ל-500e הקטנה לא יהיה שום קשר מכני, למרות שהן מאותו הבית ולמרות שהמראה יבהיר כי מדובר בבנות אותה משפחה.
3 צפייה בגלריה
פיאט 500X
פיאט 500X
פיאט 500X - יוצאת לגמלאות
היא צפויה להשען על פלטפורמת STLA הקטנה, המשרתת כיום את ג'יפ אוונג'ר. אבל בבסיסה היא משרתת דגמים כמו פיז'ו 208, סיטרואן C3 ואופל קורסה הקטנות, בנות משפחת סטלנטיס. לכן יש להניח כי ה-600 תשווק עם מגוון אפשרויות הנעה, לרבות מנועי בעירה פנימית, היברידיים וכמובן חשמליים. לישראל היא צפויה להגיע ברבעון הראשון של 2024.
מדוע בכלל בנזין? בעיקר עבור שווקים בהם הטמעת תשתית החשמל איטית יחסית, למשל איטליה שהייתה ב-2022 המדינה האירופית היחידה בה נרשמה ירידה ברכישת מכוניות חשמליות. אך לא רק. גם במדינות מזרח אירופה, יוון, קפריסין וטורקיה, צפוי ביקוש ער למכוניות קטנות וזולות עם מנועי בעירה פנימית. עם זאת, המיקוד יהיה בשיווק הגרסה החשמלית שתצויד בסוללה של BYD (מיצרניות הסוללות הגדולות בעולם) מסוג LFP, זהה לזו ששימשה לפני כשנתיים את טסלה מודל 3.
ה-600 לא לבד: לפי התכניות שהודלפו לכלי תקשורת, עוד השנה צפוי להיחשף דגם חדש נוסף בשם טופולינו, אף הוא שם היסטורי שהוצמד במקור לדור הראשון של פיאט 500 (מ-1936). הטופולינו תהיה בקטגוריית קוודראוסייקל (L7e) האירופית, שמאפשרת במדינות שונות לנהוג גם ללא רישיון. היא מוגבלת להספק מנוע נמוך במיוחד ולמהירות של 45 קמ"ש ונושאת תג מחיר נמוך.
3 צפייה בגלריה
פיאט מולטיפלה
פיאט מולטיפלה
פיאט מולטיפלה - ב-2025 דגם חדש עם שם זהה
כמו כן יוצג בתחילת 2024 דור חדש לפנדה, אבל רק כחשמלית זולה ועירונית. שנה מאוחר יותר יוצג דור חדש למולטיפלה (נכון, עוד שם מהעבר). לא דומה לדגם המהפכני במקור, אבל כן מיקרוואן שיהיה הדגם הגדול ביותר של המותג. דגם נוסף - בלתי מזוהה עדיין - יוצג ב-2026. וב-2027 צפוי כבר דור חדש (שני) ל-500e.
מה אנחנו חושבים: פיאט נמצאת בתרדמת כבר שנים וסובלת מהיצע דגמים מצומצם ומיושן - רוב דגמי המותג כבר בני כעשר שנים, נצח במונחי עולם הרכב. עם זאת, שיתוף הפעולה במסגרת תאגיד סטלנטיס העניק יכולת חדשה ומתקדמת למותג, ויצרנית השואפת להמשיך ולתפקד, חייבת לעשות באלה שימוש. בעוד כארבע שנים נדע אם המהלך הצליח.