בקצרה:
  • אסטון מרטין תציג מכונית ספורט בסיסית יחסית
  • עם מנוע מרכזי V8 וחשמל וכ-830 כ"ס
  • על הכוונת: פרארי 296 GTB ומקלארן ארטורה

הצלע השלישית: יצרנית רכבי הספורט הבריטית צפויה להציג בקרוב מכונית ספורט שלישית בתצורת מנוע מרכזי, אחרי הוואלקירי והולהאלה. בשונה מהן תהיה בייצור סדרתי ועם תג מחיר נמוך משמעותית. היא תנסה להתמודד מול מתחרות כמו פרארי 296 GTB ומקלארן ארטורה.
אסטון מרטין מעוניינת למצב עצמה טוב יותר מול המתחרות הישירות שלה, והמעבר מתצורת מנוע המוצב מלפנים למרכזי המוצב מאחורי מושב הנהג והנוסע אמורה לאפשר לה – בדומה לשינוי שעברה שברולט קורבט C8 – שיפור דרמטי מבחינת איכויות דינמיות. שכן היא מקנה חלוקת משקל אופטימלית המביאה לשיפור גם בביצועים (זינוק מהמקום) וגם ביכולת הבלימה.
מה אנחנו יודעים: במקור הוצג הקונספט – תחת השם וונקוויש אותו שומרת היצרנית לדגמי הקצה שלה – עוד בתערוכת ז'נבה 2019, אבל ככל הנראה גרסת הייצור תישא שם שונה. מערכת ההנעה לא תהיה זו שיועדה לה במקור – V6 שפותח על ידי אסטון ונגנז לאחר חילופי ההנהלה בחברה- אלא V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר בשילוב מנוע חשמלי תרומת מרצדס GT63-E עם הספק משולב צפוי לעמוד על יותר מ-800 כ"ס שיעברו ישירות לגלגלים האחוריים.
כבסיס תשמש פלטפורמת קרבון בה עושה שימוש גם הולהאלה, עם משקל עצמי שצפוי לעמוד על כטון וחצי, דומה למתחרות הישירות. המרכב עצמו מעוצב על מנת לשלב בצורה אופטימלית בין מקדם גרר נמוך לכוח הצמדה, ומבחינה זו אסטון צפויה להסתייע רבות ביכולת המחקר והפיתוח של מרצדס, המחזיקה ב-20% ממניות היצרנית הבריטית.
מה אנחנו חושבים: אסטון מרטין נמצאת כבר שנים בסוג של דשדוש, עם היצע דגמים צנוע ומוגבל שלא ממש מצליח להתמודד מבחינת יכולות מול המתחרות הישירות שלה. אבל נראה שהשותפות עם מרצדס והמנכ"ל החדש – טוביאס מורס שערק אליה לאחר שבע שנים כראש חטיבת AMG של מרצדס – מסמנים שינוי מגמה ראשון ביצרנית מזה שנים. האם אכן כך יהיה, והאם מכונית הספורט העתידית תוכל להתמודד מול המתחרה האיטלקית נדע בעתיד, אבל אפשר לפתח אופטימיות זהירה.