בקצרה:
  • ב.מ.וו CSL ראשונה אחרי 20 שנה
  • תגיע ל-M4 החדשה, עם פחות משקל
  • עוד בתפריט: שדרוג מכלולים ויותר כוח
מחזירה עטרה ליושנה: שילוש האותיות CSL (ר"ת Coupe Sport Leichtbau, קופה ספורטיבית קלת משקל) נחשב לרב משמעות בחטיבת הביצועים של ב.מ.וו. עם הופעת בכורה ב-3.0 CSL בתחילת שנות ה-70 כגרסה מותרת לשימוש על הכביש הציבורי של מכונית מירוץ מסבב אליפות אירופה במכוניות סאלון.
המוכרת יותר היא ה-M3 CSL, על בסיס הדור השלישי (E46) מאמצע שנות האלפיים, שעד היום היא נחשבת לגרסה הנחשקת ביותר מבית היוצר של חטיבת M. בין היתר בזכות משקל עצמי נמוך בכ-110 ק"ג הודות לגג קרבון, לראשונה בהיסטוריה של היצרנית. כעת מתכננת ב.מ.וו להחזיר את שלושת האותיות CSL כגרסת קצה ל-M4 הנוכחית, סוג של מתנת יום הולדת לרגל חגיגות היובל להיווסדה.
מה אנחנו יודעים: ב.מ.וו מפרסמת סרטון של המכונית מניסויי נהיגה אחרונים בכבישים הסובבים את האייפל בגרמניה, סמוך למסלול נורבורגרינג המשמש את מרבית יצרניות הרכב לבדיקות שונות. הסרט מסתיים עם יציאה של המכונית להקפה סביב המסלול, כולל הסרת יריעות חימום ייעודיות לצמיגים והפעלת שעון עצר. מה שנראה כרמז עבה לניסיון קביעת שיא הקפה ב"גיהנום הירוק". נציין כי בשונה ממתחרותיה - אודי, מרצדס ואפילו אלפא רומיאו ויגואר - ב.מ.וו מעולם לא קבעה שיא רשמי כלשהו במסלול המפורסם.
מנוע שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר כפול מגדשים המוכר (שם קוד S58) יקבל קצת יותר מ-510 כ"ס שיש בקומפטישן, מערכות המיתלים וההגה יקבלו כיול שונה ובלמי קרבון המוצעים כאופציה בקומפטישן צפויים להיות כאן ציוד תקני. ב.מ.וו צפויה לבצע דיאטה ל-M4 אבל עוד לא ברור עד כמה היא תהיה משמעותית.
למרות מדבקות הסוואה ניתן להבחין בתוספת מסיטי אוויר לפגוש הקדמי בעוד קצה דלת תא המטען מתעקל בחדות כלפי מעלה בסגנון זנב ברווז (duck tail) כמו ב-M3 CSL. היא תנעל צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2R, גומי עם רישוי לכביש הציבורי אבל בפרופיל ייעודי למסלול המרוצים, דביק משמעותית מהפיילוט ספורט 4S ב-M4 הרגילה או ה'קאפ 2' המוצעים כאופציה בגרסת קומפטישן.
מה אנחנו חושבים: חטיבת הביצועים של ב.מ.וו ספגה ביקורת קשה בתקופה האחרונה, בעיקר עקב השימוש באות M בעיקר כרמת גימור, ופחות לגרסאות קצה, אך גם על דגש יותר על ביצועים, פחות על רגש. השאלה הגדולה תהיה עד כמה תחזור ה-M4 CSL למקורות המותג, והאם יש לה סיכוי להפוך בעתיד אייקונית ונחשקת כמו קודמתה.