בקצרה
  • סקודה פאביה כאן, השיווק יחל בקרוב
  • גדולה יותר, עם מערכות בטיחות משודרגות
  • תוצע עם שתי אפשרויות מינוע
באיחור ניכר: סקודה פאביה החדשה נחתה בישראל, כשנה לאחר השקתה באירופה ולקראת תחילת שיווק. היא תהיה דור רביעי בשושלת הסופר מיני הצ'כית, שניה בפופולריות של המותג הצ'כי רק לאוקטביה, עם יותר מ-4.5 מיליון יחידות מאז הוצגה לראשונה בסוף ה-90'.
4 צפייה בגלריה
סקודה פאביה
סקודה פאביה
(צילום: אמיר בורוביץ')
סקודה היא האחרונה בקונצרן פולקסווגן להעביר את הסופר מיני מתוצרתה לפלטפורמת MQB-A0 המודרנית, זו שהוצגה לראשונה בסיאט איביזה לפני יותר מחמש שנים. בהשוואה לפאביה הקודמת היא ארוכה ב-11 ס"מ (410.5 ס"מ), רחבה ב-5 ס"מ (178 ס"מ), בעלת בסיס גלגלים ארוך ב-9.5 ס"מ (256.5 ס"מ) ותא מטען גדול ב-75 ליטר (380 ליטר).
למרות הגידול בממדים, סקודה הצליחה להפחית משמעותית את מקדם הגרר (מ-0.32 ל-0.28) ולדבריה הוא הנמוך ביותר בקטגוריה, ו"חוסך" ליטר בנזין לכל 500 ק"מ במהירות שיוט של 120 קמ"ש.
ת"ש משופר: הפאביה החדשה תוצע עם ארסנל מרשים של מערכות בטיחות מהמתקדמות בקטגוריה. כולל תשע כריות אוויר וצמד כריות צד נפרדות וייעודיות עבור היושבים מאחור. בנוסף תציע כמובן שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
סביבת הנהג עודכנה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) הכולל תצוגת נתונים משתנה, מסך מגע גדול ("9.2), חמישה שקעי USB כולל מאחורי המראה המרכזית לחיבור למצלמת דרך. היושבים מאחור יזכו לפתחי מיזוג נפרדים, התאמה נדירה בקטגוריה זו.
היצע מנועי הבנזין המוגדשים הוא המוכר של פולקסווגן. שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (110 כ"ס), או ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס), עם תיבת שבע הילוכים כפולת מצמד. עם המנוע הקטן היא תזנק ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות, עם הגדול ב-8 שניות.
4 צפייה בגלריה
סקודה פאביה
סקודה פאביה
(צילום: אמיר בורוביץ')
מה אנחנו חושבים: באופן היסטורי הפאביה מוקמה בצמרת קטגוריית הסופר מיני, עם יתרונות מוכרים בדמות מנועים ואיכות תא נוסעים לצד שימושיות ומרחב מחיה במחיר אטרקטיבי. אבל הפאביה היוצאת התקשתה לשמור על מעמדה מול המתחרות העדכניות מבית כמו סיאט איביזה ופולקסווגן פולו ומבחוץ כמו רנו קליאו, פיז'ו 208 וטויוטה יאריס. הדור החדש אמור לסייע לה לסגור את הפער ויש להניח כי אם תשמור על תג מחיר אטרקטיבי, היא עשויה לחזור לצמרת.