בקצרה:
  • חשמלית ראשונה של קרייזלר, אבל רק ב-2025
  • הבסיס חדש, טווח הנסיעה בין 560 ל-640 ק"מ
  • תתחרה בדורות הבאים של טסלה מודל Y ופורד מוסטנג
מכת ברק: יצרנית הרכב קרייזלר אינה עצמאית עוד, אלא שייכת לקונצרן סטלנטיס האיטלקי-צרפתי-אמריקאי. ובקונצרן רב-מותגי זה היא מוצאת עצמה כצנועה במיוחד עם שני דגמים בלבד: ה-300, סדאן גדולה שחוגגת אוטוטו בר מצווה והמיניוואן פסיפיקה. אבל באופן מפתיע היא צפויה להיות ראשונה בקונצרן לשווק הנעה חשמלית על כבישי צפון אמריקה עם האיירפלו אותה הציגה בתערוכת CES בלאס וגאס.
מה אנחנו יודעים: האיירפלו עדיין מוגדרת כקונספט, ותבוסס על פלטפורמת STLA חדשה שתשמש דגמים נוספים בקונצרן. קרייזלר לא מפרסמת פרטים טכניים פרט למערכת ההנעה הכוללת שני מנועים חשמליים, אחורי וקדמי, כל אחד בהספק של 204 כ"ס. טווח הנסיעה יעמוד על בין 560 ל-ל-640 ק"מ, והוא מושג בין היתר הודות למרכב יעיל במיוחד מבחינת הגרר (התנגדות) שהוא מייצר. הדגם החדש מעיר אגב לתחיה את אחד השמות המפורסמים בהיסטוריה של קרייזלר, מכונית שהושקה באמצע שנות ה-30 של המאה הקודמת. והתפרסמה בכך שהקדימה את זמנה עם תכנון אווירודינמי מהפכני דאז.
תא הנוסעים מציע מקום לארבעה ויש בו לא פחות מחמישה מסכים שונים המאפשרים לכל אחד מהיושבים ברכב שליטה במערכות בידור-נוחות. שלושה מלפנים המשמשים כלוח מחוונים, מסך מגע מרכזי ומסך נוסף לנוסע, שניים נוספים מאחור המותקנים בגב המושבים הקדמיים.
מה אנחנו חושבים: האיירפלו לא תגיע לאולמות התצוגה של קרייזלר לפני 2025, וכבר כיום יש לה מתחרים בשוק הביתי עם יכולת דומה לזו שמציג אב הטיפוס. טסלה מודל Y הסופר פופולרי אבל גם פורד שהגיבה מהר מהמתחרות עם המוסטנג מאך-E. אם קרייזלר רוצה לשרוד את העשור הקרוב, שנראה כמאתגר ביותר עבור תעשיית הרכב, היא צריכה להשקיע הרבה יותר. ובעיקר לסגור את פער הזמנים האדיר שיצרה. השקה ראשונה ב-2025 בטח לא עושה זאת.