יצרנית מכוניות חשמליות סינית נוספת מגיעה לישראל, והפעם זו Leap motor הזעירה והבלתי מוכרת שמכרה אשתקד 43 אלף כלי רכב וצפויה להשיק עד 2025 שמונה דגמים חשמליים. הסטארט-אפ שהוקם בסין ב-2015 במטרה לפתח רכב חשמלי, החל לייצר ב-2019 וישיק בישראל עד סוף השנה הנוכחית שלושה דגמים: מכונית מיני, סדאן וג'יפון. הנציגה תהיה מטרו מוטור, יבואנית הרכב הדו-גלגלי הגדולה בשוק המקומי.
2 צפייה בגלריה
תהיה החשמלית הזולה בישראל? עירונית קטנה ב-80 אלף שקלים
תהיה החשמלית הזולה בישראל? עירונית קטנה ב-80 אלף שקלים
תהיה החשמלית הזולה בישראל? עירונית קטנה ב-80 אלף שקלים
בישראל, שבה תושק היצרנית במקביל לתחילת שיווק באירופה, יוצגו ברבעון האחרון שלושה דגמים של החברה, האמורים להיות זולים אך מתקדמים טכנולוגית ביחס לחשמליות סיניות אחרות. יש עם זאת לציין כי דגמי החברה טרם עברו מבחן ריסוק מערבי.
TO3 היא מכונית מיני עירונית עם חמש דלתות וארבעה מקומות ישיבה, מנוע עם 75 כ"ס וסוללת 36.5 קוט"ש שאמורה להספיק ל-300 ק"מ לפי תקן wltp. היא מצוידת במערכות בטיחות אקטיביות כולל בלימת חירום אוטונומית. בסין מוגבל הדגם למהירות מירבית של 100 קמ"ש אך הגרסה האירופית תגיע ל-120-130 קמ"ש. המחיר הצפוי: 70-80 אלף שקל, זול יותר ממכוניות מיני עם מנועי בנזין ומהמחיר הצפוי של מכונית המיני החשמלית של דאצ'יה, הספרינג.
2 צפייה בגלריה
 C11 - מרווח וחזק מאוד
 C11 - מרווח וחזק מאוד
C11 - מרווח וחזק מאוד
C11 הוא ג'יפון באורך 4.75 מטר, עם חמישה מקומות ישיבה וביצועים מרשימים. סוללת 90 קוט"ש ומנוע בהספק 536 כ"ס מעניקים לו זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות וטווח בתקן האירופי של 410 ק"מ. בסין יש גם גרסת שבעה מקומות, שעדיין לא ברור אם תזכה לתקינה אירופית. המחיר הצפוי: 160-180 אלף שקל.
C01 הוא דגם סדאן שעדיין לא נחשף (צפוי להיחשף ברבעון השני של השנה) עם ממדים משפחתיים, סוללת 90 קוט"ש והבטחה לתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות. המחיר המשוער: 180-200 אלף שקל.
יש להזכיר כי בניגוד ליבואני רכב ותיקים, המתרחבים בשנים האחרונות עם מותגים סיניים חשמליים שונים, למטרו יש מבנה "רזה" המקובל בשוק הדו-גלגלי הפחות רווחי, שמתאים יותר לרווחיות הנמוכה יותר שצפויה ממכירת מכוניות חשמליות. אולם התצוגה הראשון יוקם כנראה בהרצליה, ועד סוף השנה תקים מטרו גם מרכז שירות עבורה. זה יהיה זיכיון הרכב השני של מטרו אחרי קארמה האמריקאית, שאת הדגמים החשמליים שלה תשיק גם כן בסוף השנה, כמותג יוקרה חשמלי.
מה אנחנו חושבים: לליפ יש פוטנציאל מסחרי משמעותי, עם סדרת דגמים נרחבת יותר מיצרניות סיניות שהשתקעו כבר בארץ דוגמת MG, וחדשות כאן יחסית כמו איווייז וסקייוול. מצד שני, מדובר במותג חדש יחסית שעושה את צעדיו הראשונים מחוץ לסין, ועדיין צריך להוכיח כי הוא עומד בסטנדרטים אירופיים מבחינת בטיחות, איכות והתנהגות כביש.