בקצרה:
  • לרנו ראפאל החדש יהיה גיוי לכל הגלגלים
  • יעשה שימוש במנוע היברידי ייחודי
  • צפוי לנחות בישראל בשנה הבאה
בעזרת השם: רנו תציג בסלון האווירי בלה בורז'ה בחודש הבא את הראפאל, למעשה גרסת כמו קופה על בסיס האסטרל, וכוונה להתמודד מול המתחרה הישיר פיז'ו 408. השם הנבחר לנציג החדש במשפחת דגמי הפנאי של היצרנית הוא מההיסטוריה של רנו מתחילת המאה.
בשנות השלושים של המאה הקודמת, רכשה רנו את השליטה ביצרנית המטוסים קודרו (Caudron) כחלק מהעניין הרב שהביע מייסד החברה לואי רנו. ה-C460 ראפאל שהוצג לאחר הרכישה היה מטוס חד-מושבי שתוכנן להשתתף במרוצים אווירים וקבע ב-1934, עם הטייסת המפורסמת הלן בוצ'ר, שיא מהירות עולמי של 455 קמ"ש.
מה אנחנו יודעים: הבסיס כאמור יהיה האסטרל, שבעצמו מבוסס על פלטפורמת CMF-CD המודרנית של רנו-ניסאן. מתמונות הצללית שפרסמה רנו ניתן להבחין ביחידות תאורה דומות בחזית, בעוד עיקר השינוי יהיה בחלק אחורי המשתפל בחדות ואמור להביא גם לשיפור במקדם הגרר.
בדומה לאחיו השימושי יותר, גם כאן תוצע מערכת היגוי אחורי אקטיבי ייחודית בקטגוריה (5 מעלות), המסייעת לשיפור כושר התמרון במהירות נמוכה (הפניה בזווית הפוכה לגלגלים הקדמיים) וליציבות הכיוונית במהירות גבוהה (הפניה במקביל לקדמיים).
הראפאל צפוי לעשות שימוש במנוע ההיברידי הייחודי של רנו, שלושה צילינדרים בנזין-מוגדש בנפח 1.2 ליטר, ושני מנועים חשמליים בהספק כולל של 200 כ"ס. העברת הכוח לגלגלים הקדמיים מתבצעת דרך תיבת הילוכים ייחודית (ארבעה יחסים למנוע הבנזין, שניים לחשמלי) ללא מצמדים, כשהמנוע החשמלי הצנוע מהשניים משמש לשילוב בין יחסי העברה, כמתנע למנוע הבנזין, וכמו כן כגנרטור לסוללה. לגרסאות הבסיס יוצמד מנוע הבנזין המוכר – 4 צילינדרים בנפח 1.3 ליטר בשתי רמות הספק (140 או 160 כ"ס) – עם תיבת הילוכים רציפה.
מה אנחנו חושבים: הרפאל יהיה דגם פנאי חמישי של רנו באירופה, ובכך ההיצע שלה באירופה גדול מהמתחרות סקודה, סיאט, פיז'ו, יונדאי וקיה. תחת ניהולו של לוקה די מאו נראה שרנו מתעוררת לחיים ועוברת מהפך של ממש. עם החייאת דגמים אייקונים כמו ה-5 ו-ה-4, הפיכת אלפין לחטיבת ביצועים חשמלית, השקעה מסיבית בפיתוח הנעות חשמליות עתידיות והרחבת היצע רכבי פנאי בקטגוריות ליבה. סביר להניח כי באירופה יזכה הראפאל להצלחה, בישראל זה תלוי בעיקר בתג-המחיר.