בקצרה:
  • מרצדס חושפת אב-טיפוס חשמלי עם 1,000 ק"מ טווח
  • הודות למשקל עצמי נמוך, הנעה מתקדמת ומקדם גרר נמוך
  • הצגה רשמית: תערוכת CES בעוד כשלושה שבועות
יעילות היא שם המשחק: תערוכות הטכנולוגיה בכלל ובפרט ה-CES הנערכת מדי שנה בלאס וגאס, ארה"ב, הפכו בשנים האחרונות לחשובות מאי פעם עבור יצרניות הרכב. גם בגלל העובדה שמכונית כיום משלבת בתוכה מערכות טכנולוגיות מתקדמות במיוחד, גם בגלל שתערוכות רכב מסורתיות איבדו ממעמדן הרבה לפני שמגיפת הקורונה מנעה את פעילותן. ומרצדס, אחת היצרניות הבולטות בתערוכת טכנולוגיה כבר מספר שנים, תנצל גם את ה-CES הבאה לחשיפת קדמה: ה-EQXX הוא קונספט לרכב חשמלי אותו היא מגדירה כיעיל ביותר שיצרה אי פעם, עם טווח נסיעה של יותר מ-1,000 ק"מ בין טעינות.
המתכון: מרצדס לא מפרסמת פרטים אודות אב הטיפוס, מלבד שתי תמונות מוצללות. היא כן מבטיחה כי טווח הנסיעה יושג על ידי צריכת חשמל נמוכה במיוחד של 10 קוט"ש ל-100 ק"מ, נמוך משמעותית מצריכת החשמל ב-EQS למשל שבגרסת הבסיס עומדת על 15.6 קוט"ש ל-100 ק"מ.
צריכת חשמל כה נמוכה תושג על ידי שיפור משמעותי בשני תחומים עיקריים: מקדם גג נמוך במיוחד, נמוך אפילו מזה של ה-EQS הנחשבת עם נתון של 0.20cd למכונית האווירודינמית ביותר בייצור סדרתי. השני הוא הפחתה דרסטית של משקל, הודות לשימוש בחומרים קלים לפלטפורמה ולחלקי מרכב וסוללה עם צפיפות אנרגטית גבוהה ב-20% ביחס ל-EQS שתאפשר כך מידות קטנות יותר והפחתת משקל נוספת.
מה אנחנו חושבים: מרצדס מיצבה עצמה ב-100 השנים האחרונות כיצרנית הרכב הטובה בעולם, בעיקר בגלל שבאופן עקבי היא שילבה בדגמיה טכנולוגיה חדשה לתעשיית הרכב. המעבר להנעה בחשמל מאיים על מעמדה, לא רק מול יצרניות רכב וותיקות, אלא גם מול חברות צעירות כמו לוסיד האמריקאית, NIO הסינית וכמובן טסלה. זה לא יהיה קל ולתחרות העזה על פסגת הטכנולוגיה יצטרפו נוספות, אבל יש להניח שמרצדס הוותיקה לא תאפשר לתדמיתה להיפגע ותשקיע הון בתחרות הבריאה.