בקצרה:
  • עוד משפחתית חשמלית בשוק הרכב הישראלי
  • המחיר דומה למשפחתיות בנזין - מתחיל ב-145 אלף שקלים
  • טווח הנסיעה: בין 310 ק"מ ל-420 ק"מ
חשמלית משפחתית: ORA, חטיבת החשמליות של קונצרן הרכב הסיני גרייט וול, מתחילה היום (ג') בשיווק באמצעות יבואנית הרכב הגדולה בישראל, חברת כלמוביל. הדגם הראשון והיחיד בינתיים שהיא מייצרת ומשווקת הוא הפאנקי קאט, משפחתית חשמלית בה נהגנו לאחרונה באופן בלעדי. דגם שיתמודד ישירות מול מתחרים כמו MG4 שצפויה גם היא לנחות כאן בשבועות הקרובים, ובהמשך גם פולקסווגן ID3, רנו מגאן-E ופיז'ו e308.
תג המחיר מתחיל ב-145 אלף שקל לגרסת הבסיס ועד 185 אלף שקל לגרסה הבכירה. 900 לקוחות ראשונים שהזמינו את הרכב בחודש שעבר ישלמו מחיר מופחת ב-7,000 עד 10,000 שקל, שכן אלה שוחררו מהמכס לפני עדכון המס בתחילת השנה.
מה עוד צריך לדעת: בהשוואה לפולקסווגן גולף הפאנקי קאט קצרה ב-5 ס"מ (423.5 ס"מ), אבל רחבה ב-4 ס"מ (182.5 ס"מ) וגבוהה ב-16 ס"מ (160 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-3 ס"מ (265 ס"מ). נפח תא המטען צנוע - רק 228 ליטר.
המנוע החשמלי מחובר ישירות לגלגלים הקדמיים עם 171 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.2 או 8.3 שניות (בהתאם לגרסה), בדרך למהירות מרבית של 160 קמ"ש. היא תוצע בשתי גרסאות סוללה: 47.8 קוט"ש וטווח נסיעה של 310 ק"מ, או 63.1 קוט"ש עם טווח של 420 ק"מ. טעינה מהירה (80DC) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בתוך 41 דקות לסוללה הקטנה, 50 לגדולה.
מפרט האבזור כולל בגרסת הבסיס ריפודים דמויי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע ("10.25 כל אחד), מצלמות היקפיות ומשטח טעינה אלחוטי. רמת האבזור פרו (154 אלף שקל למצברים הקטנים, 172 אלף שקל לגדולים) מוסיפה חימום, אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים, חלון שמש ודלת תא מטען חשמלית. גרסת GT (185 אלף שקל) כוללת אלמנטים עיצוביים שונים וגם בקרת שיגור, אבל טווח הנסיעה בה צנוע במעט (400 ק"מ). נזכיר כי (בינתיים) אין אפשרות צימוד מתבקש ל-Apple CarPlay ול-Android Auto שיוצע רק בעתיד.
מערכות הבטיחות בכל הגרסאות כוללות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת ועל שכחת ילדים. גרסת GT מוסיפה גם סיוע להיגוי בתמרוני חירום.
מה אנחנו חושבים: הביקוש לדגמים חשמליים בשוק הישראלי שובר שיאים, בעיקר אלו הממוקמים מתחת ל-200 אלף שקל. ושם נמצאים בעיקר דגמים תוצרת סין, למשל ג'ילי גיאומטרי C או BYD אטו 3 שזכו להצלחה אדירה הודות לטווח נסיעה ראוי וממדים של רכב פנאי משפחתי. ומבחינה זו מחיר הפאנקי קאט לא "שובר שוק", ובגרסת הטווח המוגדל שתהיה הפופולארית בהיצע היא יקרה מצמד רבות המכר הסיניות בכ-7,000 עד 8,500 שקל.
יתרונה המשמעותי הוא עיצוב חיצוני ופנימי מקורי ומעניין, אבל כדי לבדוק האם היא גם מצליחה להציג איכויות גבוהות גם על הכביש הישראלי, נמתין למבחן שנערוך לה בקרוב.