בקצרה:
  • מתיחת פנים הוצגה לניסאן ליף החשמלית
  • השינויים זניחים בלבד
  • מתי בישראל? היבואנית לא מנדבת מידע
ארבע שנים לאחר שנחשף הדור השני של ניסאן ליף, מציגה היצרנית היפנית מתיחת פנים. למרות ההתקדמות המשמעותית של המתחרות בזירה החשמלית, בניסאן מסתפקים בשינויי עיצוב זניחים ולא מתאמצים לשפר את טווח הנסיעה או להחליף את שקע הטעינה מסוג CHAdeMO הנדיר לתקן ה-CCS שמקובל כמעט בכל רכב אחר.

ומה לגבי ישראל? למרות העליה האדירה בביקוש לרכבים חשמליים, בניסאן בחרו לעצור את השיווק של הליף בישראל במהלך החודשים האחרונים. היבואנית "קרסו" מסרבת להשיב לפנייתנו בנוגע לחזרה אפשרית של הדגם המחודש.
מבחינה חיצונית הליף מציגה עדכון קל לסבכה הקדמית עם סמל המותג החדש וגימור שחור מבריק ("שחור פסנתר") ללא הדוגמה שאפיינה את הסבכה בדגם טרום העדכון וללא שינויים בפגוש או ביחידות התאורה. מהצד ישנם חישוקי 16" או 17" בעיצוב חדש ואילו מאחור העיצוב נותר זהה. גם בתא הנוסעים לא חלו שינויים של ממש. לפחות בצביעה יש עדכון: הליף המעודכנת מוסיפה עוד 5 צבעים לבחירה ושתי סכמות של צביעה דו-גונית.
גם ביחידת ההנעה לא חל שינוי והליף תוצע באותן שתי גרסאות הנעה מוכרות: גרסת הבסיס שגם שווקה בישראל, עם מנוע חשמלי בהספק של 150 כ"ס, סוללת 40 קוט"ש וטווח של 270 קילומטרים או הגרסה הבכירה עם הספק של 218 כ"ס, סוללת 62 קוט"ש וטווח של 385 קילומטרים.
תחום האבזור והבטיחות נותר גם הוא כמעט ללא שינוי, כאשר הליף תמשיך להציע מסך מולטימדיה בגודל 8" עם קישוריות לטלפון הנייד, בקרת אקלים, מצלמות 360 ועוד. בתחום הבטיחות ישנה מערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, אורות גבוהים אוטומטיים ומערכת זיהוי תמרורים. אפליקציית השליטה מרחוק של הליף תציע מעתה גם תפעול קולי באמצעות "אלכסה" של אמזון.
במהלך שנת 2021, שהייתה שנת השיווק האחרונה והמוצלחת ביותר של הדגם בישראל, מכרה ניסאן ליף 88 יחידות בלבד. במהלך כל שנות השיווק של הדור השני נמכרו בסך הכל 172 יחידות בישראל.

לדגמי ניסאן בקטלוג iCar