בקצרה:
  • קיה נירו עבר מהפיכה עיצובית ונראה קשוח מקודמו
  • עם מנוע היברידי, היברידי-נטען או חשמלי
  • ינחת כאן באמצע 2022
הלוק החדש: זהו דור שני לנירו, מרבי המכר בשוק המקומי. במפתיע, קיה החליטה לחדש אותו לחלוטין חמש וחצי שנים בלבד לאחר השקת הדור הראשון, פרק זמן קצר מהמקובל בתעשייה. היצרנית הקוריאנית לא חושפת פרטים רבים, אבל המראה מרשים, עם חזות מעניינת יותר וסממנים קרביים בהשראת הקונספט שהציגה קיה בניו יורק 2019. בוודאי מרשים יותר מהמראה האנמי-מגושם של הנירו היוצא.
סביבת הנהג חדשה ומעצביה הושפעו ללא ספק מה-EV6 החשמלי, עם סידור של לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע היוצרים מראה אחיד, או הגה שתי צלעות וחוגה לבחירת מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) במקום הבורר המסורתי.
חשמלי או היברידי: קיה לא מפרסמת בשלב זה פרטים טכניים, אך כן מגלה כי יחידות ההנעה יהיו דומות לדגם היוצא. כלומר, היברידית, היברידית נטענת או חשמלית - עדיין על בסיס פלטפורמה זהה לדגמים הרגילים ולא E-GMP ייעודית מבית הקונצרן. קיה מציינת כי מחשב ניהול מערכת ההנעה בגרסה ההיברידית-נטענת יקבל נתונים ממערכת הניווט, ובכך יתאפשר לעבור אוטומטית לנסיעה באמצעות המנוע החשמלי באזורים המוגדרים "ירוקים" כמו מרכזי ערים, או בסמיכות לבתי חולים ובתי ספר.
מה אנחנו חושבים: קיה נירו היוצא הוא אחד מהדגמים הנמכרים ביותר של קיה כאן, בזכות שילוב של הנעה היברידית חסכונית, תנוחת ישיבה גבוהה ובעיקר תג-מחיר אטרקטיבי הדומה לזה של משפחתית. כל זאת, למרות מראה אנמי. הנירו החדש מטפל בדיוק בנקודת תורפה זו ולכן אפשר להניח שאם תשכיל היבואנית לשמור על מחיר דומה לדגם המוחלף, הצלחתו מובטחת.