אפליקציית המוניות Gett יוצאת מהשוק הרוסי באופן מיידי. Gett הפופולרית לא נימקה את ההחלטה, שמגיעה לאחר שחברות מערביות רבות הודיעו בשבוע האחרון על הפסקת פעילותן במדינה בעקבות הפלישה הרוסית. עם זאת, עבור גט מדובר גם ביציאה משוק שבו היא מחזיקה בפחות מ-10% נתח שוק, ונמצאת בפער גדול מיאנדקס המקומית, המחזיקה כ-80% ממנו. זאת ועוד, לפני שנתיים פורסם כי היא נמצאת במגעים למכור את פעילותה במדינה. גט מסרה כי השוק הרוסי תופס פחות מ-14% מהרווח הגולמי שלה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: ערן לם)
במקביל הודיעה גט על ביטול הנפקה מתוכננת בבורסת הנאסד"ק בניו יורק, שתוכננה כחלק ממיזוג עם הספאק Rosecliff, שיעניק לה שווי של 1.1 מיליארד דולר. שתי החברות נימקו את ההחלטה ב"שינוי בתנאי השוק".
ספאק הוא חברה שמגייסת כסף ממשקיעים, המיועד למיזוג עתידי עם חברה שטרם הוגדרה. המיזוג עם רוזקליף הוכרז לפני כארבעה חודשים ואמור היה להתבצע בתחילת 2022, כהמשך לגל הנפקות של חברות ישראליות עם ספאקים אמריקאים, ביניהן איירון סורס (סייבר), טאבולה (פרסום דיגיטלי), אוטונומו (איסוף מידע מרכב), REE (פלטפורמה לרכב חשמלי), אינוביז (מכ"ם לייזר לרכב) וארבה (מכ"ם לרכב), שרובן נסחרות כעת בירידה של עשרות אחוזים מהסכום שבו הונפקו.
גט מדווחת על זינוק של 44% בהכנסותיה ב-2021 ועל צמיחה של 400% ברווחיות התפעולית, אבל טרם פירסמה דו"ח לרבעון הרביעי ולשנה כולה. בגט מצהירים כי יגיעו ל-2023 כחברה רווחיות.
דייב וייסר, מנכ"ל ומייסד גט, אמר כי "לאחר בחינה מחדש הרגשנו שיציאה מהשוק הרוסי היא הדבר הנכון לעשותו. אני מודה לצוות של רוזקליף על התמיכה לאורך המסע המשותף. אני מעריך שתוך חסכון בעלויות המיזוג נגיע לרווחיות ברבעון השלישי של 2022, שנה לפני המועד המתוכנן". מייקל מרפי, מייסד ומנכ"ל רוזקליף, אמר כי "בהתחשב המצב השוק ובאי ודאויות טובתם של רוזקליף ובעלי המניות שלה היא לסיים את העסקים המשותפים עם גט".