בקצרה:
  • מיצובישי תציג 16 דגמים חדשים עד 2025
  • כולל קולט על בסיס רנו קליאו וטנדר חשמלי
  • עוד לא ברור מה מתוכם ישווק בישראל
מתעוררת מתרדמת: שנתיים וחצי לאחר ההכרזה הדרמטית של מיצובישי על תכנית חירום להצלת המותג, במסגרתו ביצעה שורה ארוכה של קיצוצים ונמנעה מהצגת חידושים, היא מתעוררת מהתרדמת ומציגה את התוכניות לשנתיים הקרובות. עד 2025 היא צפויה להציג 16 דגמים חדשים, מתוכם תשעה יהיו משולבי חשמל, ארבעה יהיו חשמליים מלאים, רובם על בסיס פלטפורמות ומערכות הנעה שפותחו על ידי רנו וניסאן.
לצורך כך במיצובישי מתכוונים להגדיל ב-30% את התקציב למחקר ופיתוח, אבל המותג היפני ימשיך להתמקד בעיקר בשווקים בהם הוא נהנה מפולאריות גבוהה כמו דרום מזרח אסיה ואוסטרליה. דגמים המשווקים שם, יוצעו מעתה גם בשווקי אמריקה הלטינית, המזרח התיכון ואפריקה בהם לא נדרשת תקינה אירופאית או אמריקאית מחמירה. ביבואנית מיצובישי לא יודעים מה מתוך הדגמים העתידיים שיוצגו יעשו גם עליה ארצה.
להחיות את הקולט: מיצובישי מחייה את הקולט, מי שהייתה בעבר גרסת האצ'בק ללאנסר ושווקה אצלנו מאמצע שנות ה-90 ועד תחילת שנות האלפיים בגרסת שלוש דלתות, כמתחרה ישירה להונדה סיוויק שלוש דלתות. הקולט צפויה להיות למעשה גרסה זהה לרנו קליאו, בדומה ל-ASX העדכני שהוא למעשה אח תאום לקפצ'ור, רק עם סמלים שונים.
מערכת ההנעה שלה צפויה להיות ההיברידית המוכרת של הסופר מיני הצרפתית, המשלבת מנוע בנזין בעל ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר עם שני מנועים חשמליים והספק משולב של 144 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים עם ארבעה יחסי העברה למנוע הבנזין ושניים למנוע החשמלי, עם גלגלי שיניים ישרים (ללא סינכרו) וללא מצמדים. מעבר בין יחסי העברה מתבצע באמצעות המנוע החשמלי החלש מהשניים, המשמש גם כמתנע וגנרטור.
דגם נוסף שמיצובישי תחשוף הוא גרסת הייצור ל-XFC, שיהיה רכב פנאי רביעי למותג, אבל הוא יוצע רק עם מנוע בנזין ולכן שיווק באירופה ואצלנו מוטל בספק.
הטנדר חוזר, גם על חשמל: מיצובישי תציג עוד השנה טנדר חדש, כמחליף לטריטון הוותיק שהוצג לראשונה באמצע העשור הקודם. הוא צפוי לשמש בסיס גם לדור הבא של ניסאן נבארה, בדומה לשיתוף הפעולה בין פורד לפולקסווגן במסגרתו הריינג'ר מעניק בסיס לאמרוק. ב-2025 מיצובישי גם תציג דור חדש לפאג'רו ספורט, רכב השטח על בסיס הטנדר הזוכה לפולאריות גבוהה במדינות מתפתחות.
החידוש העיקרי הוא שהטנדר החדש יוצג בעתיד גם עם הנעה חשמלית מלא, מערכת הנעה שמוצעת בנתיים רק בטנדרים של יצרניות אמריקאיות, ולא במתחרים הישירים כמו איסוזו דימקס וטויוטה היילקס. שני דגמים חשמליים נוספים שתציג היצרנית בסוף 2025 יתבססו על גרסאות קיימות של ניסאן ורנו, ככל הנראה על האריה והמגאן-E בהתאמה. הדגם החשמלי הרביעי מיועד לשוק היפני, לקטגוריית מכוניות עירוניות (מכונה kei). נזכיר שמיצובישי הייתה מהחלוצות עם חשמלית עירונית עוד ב-2009, עם ה-i-MiEV המתקדמת.
4 צפייה בגלריה
 מיצובישי XFC
 מיצובישי XFC
מיצובישי XFC
מה אנחנו חושבים: אחרי קיפאון מתמשך התוכנית של מיצובישי להצגת 16 דגמים חדשים בתוך שנתיים היא משב רוח מרענן. אלא שרובם לא רלוונטיים לשוק המקומי שכן היצרנית מתמקדת בשווקים מתפתחים ללא תקינה מערבית. אלו שכן הם גרסאות מועתקות של דגמי רנו וניסאן ולכן ספק רב אם תצליח היבואנית להשיג עבורם תמחור אטרקטיבי או אפילו דומה לגרסאות המקור. אם מיצובישי רוצה לחזור למעמדה הרם לו זכתה בשנות התשעים ובעשור הראשון של האלף הנוכחי היא צריכה לעשות הרבה יותר.